Med tanke på att det höjdes röster vid den senaste upphandlingen av busstrafiken i länet, så är väl nästa steg att starta upp det vilande kommunala bussbolaget igen, sedan har man ju allt under ett och samma tak.
Man lär nog först avvakta och titta noggrant på hur utvecklingen med återtagen trafik kommer te sig i Örebro län, innan man ens överväger att fundera på några liknande beslut.
Varför det ? Varje Län/region väljer väl sin egen väg.
www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/dalatrafiks-bestallningscentral-nu-pa-hemmaplan35 nya tjänster på Dalatrafik, från början var det tre (3) personer som skulle sitta på Dalatrafik i Ludvika, med dessa 35 nya tjänster är man väl uppe i närmare 100 pers på kontoret, nyligen har man också flyttat in i KFs gamla kontorslokaler på Södra Backa industriområde i Borlänge för att få plats med alla. Dalatrafik har nu tre tomma lokaler i Borlänge: Bussgods vid busst, trafikupplysningen vid resecentrum, samt kontoret vid depån. Med tanke på att det höjdes röster vid den senaste upphandlingen av busstrafiken i länet, så är väl nästa steg att starta upp det vilande kommunala bussbolaget igen, sedan har man ju allt under ett och samma tak.
Jo, men det är ju kanske bra att kunna titta på någon annan som gått igenom samma process för att se om det är ett vettigt alternativ.
Örebro ska ju slås ihop med VL, och VL har väl alltid varit välmående, så det är väl inte riktigt samma sak som att starta upp från början.Dessutom så har Dalatrafik haft eget bussbolag tidigare, så man bör veta vad det innebär.