Olycka i Sunnansjö

Startat av 1896, 22 september 2016, 14:54:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Bättre att göra det lättare att sparka folk istället. Inte utan förklaring som i provanställning, men ändå enklare än idag.

Ersa

Citat från: buskörare skrivet 25 september 2016, 13:27:19 PM
Bättre att göra det lättare att sparka folk istället. Inte utan förklaring som i provanställning, men ändå enklare än idag.

Om det var ett svar på mitt inlägg, så lyckades du verkligen undvika/ignorera allt jag skrev efter det första korta stycket.

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 25 september 2016, 14:30:29 PM
Om det var ett svar på mitt inlägg, så lyckades du verkligen undvika/ignorera allt jag skrev efter det första korta stycket.

Nej, det var en generell reflektion.

Knut

Citat från: mittlinje skrivet 24 september 2016, 21:31:47 PM
Och det är en anledning till att man inte skall överta personal vid upphandling. Har du en gång fått in ett oönskvärt objekt blir du inte av med det.
Min første tanke om dette: IDIOT
Baksiden av en upphandling blir at mange stiller nederst på stigen i bedriften ved enhver upphandling.
Det positive er at førere er sikret en jobb hos ny arbeidsgiver.
dette med å kunne slenge ut en som ikke burde ha denne type jobb er noe det gamle selskapet kanskje burde gjøre før en upphandling og ikke bare sende problemene videre. Slik jeg ser det så er den norske forskriften om sikerer de fleste jobb ved en upphandling bedre enn systemet slik det er i Sverige i dag
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge