Rastlokaler i Falun

Startat av 1896, 26 juli 2016, 16:13:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Vet inte hur det är med tillgången till rastlokaler och kaffeautomat i Falun numera, finns detta i anslutning till nya resecentrum ?

Vid busstationen i Borlänge, (godset) fanns på Nobina tiden gratis kaffe åt förarna i lokalerna, numera har man tagit bort automaten, vilket får anses vara under all kritik, förarna ska väl ändå kunna ta en kopp kaffe i pausrummet om det så sker i en betalautomat.

pn81

Tack för fina bilder!

Citat från: Kung Vasa skrivet 26 juli 2016, 16:13:06 PM
Vet inte hur det är med tillgången till rastlokaler och kaffeautomat i Falun numera, finns detta i anslutning till nya resecentrum ?
Det finns en fin rastlokal för förarna i Resecentrum Falun, på andra våningen. (Jag har dock ingen aning om det finns kaffeautomat eftersom jag inte dricker kaffe och väldigt sällan går in där.)

1896

Citat från: pn81 skrivet 27 juli 2016, 18:04:01 PM
Tack för fina bilder!
Det finns en fin rastlokal för förarna i Resecentrum Falun, på andra våningen. (Jag har dock ingen aning om det finns kaffeautomat eftersom jag inte dricker kaffe och väldigt sällan går in där.)

Det var trevligt att höra att det finns en lokal åtminstone.

bowlingjocke

Citat från: Kung Vasa skrivet 26 juli 2016, 16:13:06 PM
Vet inte hur det är med tillgången till rastlokaler och kaffeautomat i Falun numera, finns detta i anslutning till nya resecentrum ?

Vid busstationen i Borlänge, (godset) fanns på Nobina tiden gratis kaffe åt förarna i lokalerna, numera har man tagit bort automaten, vilket får anses vara under all kritik, förarna ska väl ändå kunna ta en kopp kaffe i pausrummet om det så sker i en betalautomat.
Det finns en på andra våningen. Med förmodligen Faluns största toalettrum.  ;D
Där finns också en kaffeautomat och kolsyramaskin. Helt gratis. Förutom choklad, cappuccino och det vanliga man får ur en kaffeautomat så finns också grönsakssoppa. Rätt gott fakiskt. Har för mig att det är Hedmans som står för det.

Gällande Borlänge så är det nästan aldrig några förare som rastar vid bussgodset. Är det någon så är det förare utifrån som Avesta, Säter och Malung. Keolis har precis som i Falun en kaffeautomat på bussdepån som är gratis.

1896

Citat från: bowlingjocke skrivet 31 juli 2016, 12:22:48 PM
Det finns en på andra våningen. Med förmodligen Faluns största toalettrum.  ;D
Där finns också en kaffeautomat och kolsyramaskin. Helt gratis. Förutom choklad, cappuccino och det vanliga man får ur en kaffeautomat så finns också grönsakssoppa. Rätt gott fakiskt. Har för mig att det är Hedmans som står för det.

Gällande Borlänge så är det nästan aldrig några förare som rastar vid bussgodset. Är det någon så är det förare utifrån som Avesta, Säter och Malung. Keolis har precis som i Falun en kaffeautomat på bussdepån som är gratis.

Tack för info om Falun. Vad gäller bussgodset i Borlänge, så har det ju blivit så att Keolis egna förare vid uppehåll mellan turerna åker ned till garaget för att fika, blir ju en massa onödig tomkörning där, och vad gäller förarna utifrån, så vill väl även de ha kaffe ? Antar att det har blivit så här därför att Dalatrafik sålde bussgodset.

homer

Citat från: Kung Vasa skrivet 31 juli 2016, 13:38:57 PM
Antar att det har blivit så här därför att Dalatrafik sålde bussgodset.

Ondare än Stalin, Tengil och Trump tillsammans; Den privata konkurrentutsatta marknaden

MrH

Rastlokalen inne i Resecentrum är det (än så länge) finaste och fräschaste jag upplevt under mina år, sköna möbler att sitta i också. Plus att grönsakssoppen är riktigt god!  ;D
/MrH

Sundås

Citat från: homer skrivet 31 juli 2016, 19:39:20 PM
Ondare än Stalin, Tengil och Trump tillsammans; Den privata konkurrentutsatta marknaden
;D  ;D  ;D
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

1896

Citat från: homer skrivet 31 juli 2016, 19:39:20 PM
Ondare än Stalin, Tengil och Trump tillsammans; Den privata konkurrentutsatta marknaden

Inte för att jag vet om det har med ämnet att göra, men jag råkar tycka att det är oerhört viktigt att sätta människor före pengar, och inte tvärtom, så som de kapitalistiska intressena alltid gör.

mittlinje

Citat från: Kung Vasa skrivet 02 augusti 2016, 12:21:11 PM
Inte för att jag vet om det har med ämnet att göra, men jag råkar tycka att det är oerhört viktigt att sätta människor före pengar, och inte tvärtom, så som de kapitalistiska intressena alltid gör.

"som de kapitalistiska intressena alltid gör". Finns motsatsen med, likt de som alltid skall ha - är många som utnyttjar samhället.

Jag ser det mer som du föredrar en planekonomi medan jag försöker uppnå win-to-win för att samhället skall utvecklas. Givetvis skall alla må bra på sin arbetsplats men vi talar om individer, det går inte att skapa perfektionism för alla, inte ens i planekonomi. Extremism finns inom religionen, t ex IS - vi behöver den inte inom arbetslivet, där har vi andra verktyg inom demokratin.

1896

Citat från: mittlinje skrivet 02 augusti 2016, 22:04:06 PM
"som de kapitalistiska intressena alltid gör". Finns motsatsen med, likt de som alltid skall ha - är många som utnyttjar samhället.

Jag ser det mer som du föredrar en planekonomi medan jag försöker uppnå win-to-win för att samhället skall utvecklas. Givetvis skall alla må bra på sin arbetsplats men vi talar om individer, det går inte att skapa perfektionism för alla, inte ens i planekonomi. Extremism finns inom religionen, t ex IS - vi behöver den inte inom arbetslivet, där har vi andra verktyg inom demokratin.

Kallar du mig för extremist ?  ??? 

mittlinje

Citat från: Kung Vasa skrivet 03 augusti 2016, 12:50:58 PM
Kallar du mig för extremist ?  ???

Nej, var inte så menat utan inom det mesta (oavsett ämne) är det risk för att vissa saker drivs till sin yttersta spets och då är det risk för att det till sist blir försvar av sin ställning/åsikt i stället för dialog och utveckling. För egen del tycker jag att det är bra att det finns många åsikter, bland annat en del av dina, för det är det som ger en bra mix. Dock kan jag inte hålla med om att kapitalism alltid sätter pengar före människor även om det även där förekommer avarter, i vissa fall bud på extremism.

1896

Samhällsutveckling kan se ut på olika sätt, för 30 år sedan tyckte jag att vi i Sverige var på väg någonstans, till något ännu bättre, men sedan dess har något hänt, och samhällsutvecklingen i Sverige har varit rent skrämmande. Då uppstår frågan vad man ska göra åt det, men varje gång vi närmar oss en intressant diskussion på detta forum, så börjar olika skribenter ägna sig åt att märka ord, istället för att hitta lösningar som på sikt kan leda någonstans. Och nej, jag är ingen bakåtsträvare, jag är fullt medveten om att det aldrig kan bli exakt så som det en gång var. Tyvärr så har Sverige gått från att vara ett land som väljer sin egen väg, till att bli ett land som gör som alla andra, detta kan vi "tacka" EU medlemskapet för.

mittlinje

Ok, då återgår vi till diskussion om rastlokaler, fritt kaffe och kryddar med grönsakssoppa. Finns säkert många både roliga, trevliga men också det motsatta om denna viktiga plats.