H32 Büssing 1977

Startat av Hasse L, 26 mars 2014, 08:54:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

John

Citat från: Jan-Peter skrivet 28 mars 2014, 22:24:43 PM
Hej.
Jag vill minnas att det var en till fördel med H 32 från HB och trafiken till Muskö var att det var H¤ strålkastare monterat för stadsbussarnas halvljus var i det närmaste lika dåliga som
parkeringsljusen på en gammal 6 volt bubbla VW.
Minns även att man körde tom från HB till Ösmo Station och parkerade i Muskö i en bergsgrotta med 2 eller 3 st H 32 samt åkte till HB för rast till eftermiddagen då körde man tillbaka
körde turen Muskö till Ösmo Station och utgick där.Tomkörning till HB(Hornsberg)Jag tror jag körde dessa turer i en vecka 1069 eller 1970.
Om jag minns rätt så var det så.Det är ju några år sedan
MVH Fd 8612 HB.

Alla H38or var förseda med H4 ljus. Lite mer osäker på om 4151-4165 hade detta. Men jag vet att vi i Bromma på slutet monterade H4 vartefter som att dom gammla ljusinsatserna blev dåliga.

John

Peter Rost

Trafikerades inte Büssing H39-40 Musköbasen? Det fanns ju samanlagt åtta till antalet, och utrustade med manuell-låda.

/Peter

Björn Forslund

Citat från: Peter Rost skrivet 29 mars 2014, 09:01:16 AM
Trafikerades inte Büssing H39-40 Musköbasen? Det fanns ju samanlagt åtta till antalet, och utrustade med manuell-låda.

/Peter

Var det inte två av vardera, alltså fyra st totalt?

Uffe E

Jo, 4551-54. De körde bl.a. en tid på SAS ps-turer.

Leyland

Citat från: Peter Rost skrivet 29 mars 2014, 09:01:16 AM
Trafikerades inte Büssing H39-40 Musköbasen? Det fanns ju samanlagt åtta till antalet, och utrustade med manuell-låda.

/Peter

Det har jag inte sett/hört eller kan bekräfta.

Ted Selander

Citat från: Uffe E skrivet 30 mars 2014, 11:05:17 AM
Jo, 4551-54. De körde bl.a. en tid på SAS ps-turer.

Hade en av dem en gång på en eftermiddagstur på Muskö. Sist i raden av bussar in i tunneln, och ensam ut ur densamma (förutom bilkön bakom). Inte den piggaste bussen, men så var jag ju ovan också vid den sexväxlade manuella lådan. Lång väg till maskineriet ju, bakmotor som det var.

Peter Rost

Läste här på forumet för ett antal år sedan att H39/40 trafikerat Muskö, någon enstaka tur. Ted har givit svar på min undran. :)

/Peter

Leyland