Observerat Göteborg

Startat av danneh, 31 mars 2013, 19:05:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

danneh

Idag observerades 8-9 st nya MAN boggibussar inne på Stena Lines område på Majnabbe-terminalen. Troligtvis för Keolis nya avtal på Hisingen.
Kunde dock ej se regnummer eller liknande, och inga dekaler från Västtrafik ännu.

Rikard

Citat från: danneh skrivet 31 mars 2013, 19:05:14 PM
Idag observerades 8-9 st nya MAN boggibussar inne på Stena Lines område på Majnabbe-terminalen. Troligtvis för Keolis nya avtal på Hisingen.
Kunde dock ej se regnummer eller liknande, och inga dekaler från Västtrafik ännu.

Det stod i Keolis lokaltidning att Expressbussarna till svart skulle komma först sen resten av MAN bussarna....Stod ingen om när Volvo bussarna skulle levereras.
Rikard

danneh

Av att döma när jag passerade i all hast såg det inte ut vara expressbussar.

Brollan

Citat från: danneh skrivet 31 mars 2013, 19:05:14 PM
Idag observerades 8-9 st nya MAN boggibussar inne på Stena Lines område på Majnabbe-terminalen. Troligtvis för Keolis nya avtal på Hisingen.
Kunde dock ej se regnummer eller liknande, och inga dekaler från Västtrafik ännu.

Jag räknade till 10 stycken, varav en var skadad, motorluckan saknades och höger bakljusramp var skadad. Det var inga gasbussar utan RME/dieselbussar. Idag var samtliga bussar borta, troligtvis uppkörda till Neoplan.

PauPut

De 10 bussar är uppe på Neoplan. Ska ta mig dit och ta kort på dom imorgon.

Bussmicke

Har ni så bråttom att ni inte kan vänta till trafikstart?  :)

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

PauPut

Kan vara roligt att ha bild innan och efter trafikstart  ;)

PauPut

Fyra regnummer fastställda:
RZN 175
DRB 579
XUB 465
SXB 985

Johan B

Citat från: Bussmicke skrivet 07 april 2013, 22:48:55 PM
Har ni så bråttom att ni inte kan vänta till trafikstart?  :)

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Ska man ha möjlighet att vara före Bussmicke så.... ;D

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ronald M. Jannesson

Svart Express ska för övrigt köras av Sandarna Transporter AB som underentrepenör till Keolis. Och fasen vet om det inte blir fler linjer till dom då Keolis har svårt med anställning av nya förare verkar det som?? Kke. även linje 519 (nuvarande linje 59) som i juni ingår i Partilletrafiken?? ???

Erling.L

Sandarna skall väl även köra anropsstyrd trafik om jag förstått det rätt
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Ted Selander

Citat från: Ronald M. Jannesson skrivet 09 april 2013, 17:36:29 PM
Svart Express ska för övrigt köras av Sandarna Transporter AB som underentrepenör till Keolis. Och fasen vet om det inte blir fler linjer till dom då Keolis har svårt med anställning av nya förare verkar det som??
Det kan jag dementera att det verkar som, antalet sökande översteg behovet med ca 75%. Just nu pågår en andra våg, där en del av dem som inte fick plats i första omgången kommer med. Totalt har rekryterats drygt 400 förare.

Citat från: Ronald M. Jannesson skrivet 09 april 2013, 17:36:29 PM
Kke. även linje 519 (nuvarande linje 59) som i juni ingår i Partilletrafiken?? ???
När det gäller bussarna, kommer det förstärkning i form av fem boggibussar (Volvo 57xx) från Stockholm, de räcker till lejonparten av linje 519, i övrigt omdisponeringar.

Knallhatt

#13
25 st bussar för SVART EXPRESS står nu uppe hos MAN vid Grimbo på  Hisingen.
Kompletterande arbeten pågår på fordonen.






Olof Lagerkvist

Citat från: Knallhatt skrivet 11 april 2013, 21:00:20 PM
25 st bussar står nu uppe hos MAN vid Grimbo på  Hisingen.
Kompletterande arbeten pågår på fordonen.

Ah, kul att se hur dom ser ut inuti före montering av alla ombordsystem! Snart sitter det biljettmaskiner, kortläsare, display för hållplatsnamn, övervakningskameror (antar jag) osv, så det är lite kul att se före- och efter-bilder så att säga.

Hur är sätena förresten? Ser ut att åtminstone vara hyggligt med stoppning i dynorna.
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-