Björknäs 1978

Startat av Hasse L, 05 mars 2013, 16:33:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


DEN 050 - Scania-Vabis CF 6561 1962 - SL H65C 7340.
ACO 804 - Scania Vabis CF 7661 1967 - SL H65B 7064.


Roland Hn

Nu vet jag vad nostalgi är.

Roland Hn

Camilla

Härlig bilder från mitt födelse år, jag var förövrigt bara 2 och en halv månad när bilden togs

Kaj

Mycket fina bilder! Trevligt med bilder från Nacka.  // Kaj
Kaj

Mats Karlsson

Riktigt fin bild på härliga bussar! Om fotografen hade sträckt lite extra på sig, vilket jag tycker Du borde ha gjort med tanke på den storartade fotograferingsinsatsen, så hade det dykt upp ytterligare ett antal diggabla bussar som nu bara kan anas! Men dessa har Du kanske förevigat på en separat bild?

Stefan P

Hej

Tack för en trevlig bild på Scania bussar.

En OT - fråga man ser en Konsum affär, när slutade man använda den liggande åttan, (evighetestecknet)?

mvh Stefan P

HB

Liggande åttan försvann 1995. /Henrik/

1896

Citat från: Camilla skrivet 05 mars 2013, 21:22:14 PM
Härlig bilder från mitt födelse år, jag var förövrigt bara 2 och en halv månad när bilden togs

Så du fyller år i början på Mars ? Då får jag gratulera då !  :D

JDS

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 06 mars 2013, 18:52:46 PM
Så du fyller år i början på Mars ? Då får jag gratulera då !  :D

Jag också! Men hon fyller nog år oavsett vilken planet hon är på!  ;)

Max W

#9
Citat från: Camilla skrivet 05 mars 2013, 21:22:14 PM
Härlig bilder från mitt födelse år, jag var förövrigt bara 2 och en halv månad när bilden togs
Och jag fyllde 35 år samma månad som Du Camilla föddes. Annika Lantz på Sveriges Radio var bara 10 år då "tänka sig". Hon föddes på min 25-årsdag

Hasse L

Citat från: Mats Karlsson skrivet 06 mars 2013, 11:38:03 AM
Riktigt fin bild på härliga bussar! Om fotografen hade sträckt lite extra på sig, vilket jag tycker Du borde ha gjort med tanke på den storartade fotograferingsinsatsen, så hade det dykt upp ytterligare ett antal diggabla bussar som nu bara kan anas! Men dessa har Du kanske förevigat på en separat bild?
De anade bussarna blev inte närmare fotade vi detta tillfälle. Var visserligen SL-anställd men inte björknäsförare ännu, så jag höll mig lydigt utanför det inhägnade området. Många CF med SJ-ursprung skymtar, de flesta kom nog förr eller senare att hamna framför kameran (ute i trafiken).

Camilla

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 06 mars 2013, 18:52:46 PM
Så du fyller år i början på Mars ? Då får jag gratulera då !  :D

Tack!
Jag fyller år 1mars

1896

Citat från: Camilla skrivet 08 mars 2013, 13:29:09 PM
Tack!
Jag fyller år 1mars

Det ska jag lägga på minnet.  :)