Men kära söta, varför i hela fridens namn ska arbetsgivare ha rätt att göra skillnad på folk för ? Den rätten har ju ingen annan i dessa tider, och vi ska väl eftersträva trygga jobb ?
Vi eftersträvar ju också en god och säker trafik, ett gott bemötande etc.
I de flesta yrken får man söka jobb på nytt om arbetsgivaren försvinner på annat sätt än genom uppköp.
Som arbetsgivarens representant vill jag inte ha personalen tilldelad utan att ha något alls att säga till om, i bussbranschen finns det som i många andra liknande branscher anställda som gått runt hos många åkare, jag vill inte ha tillbaka någon som jag sagt upp något/några år tidigare.
Sedan så lägger man väldigt mycket vikt vid just detta med att söka nytt jobb, normalt är detta inga problem för den normala föraren, har man däremot lik i garderoben som tidigare uppsägningar, misskötsel etc så är det ju självklart att den nye inte anställer en.
Varför man ska hålla dem som misskött sig om ryggen kan man ju undra, det är ju inte nån försovning vi pratar om i de flesta fall utan tyvärr grov misskötsel som stöld, begrägeri, grov vårdslöshet etc och varför ska man tvingas att återanställa en sådan person?