Nej, Livgardet var det. Men det kan kanske ändå vara någon av dem som flyttats söderut?
Intressant med bussarna i Sollefteå också, borde väl vara privatbussar som köpts in? Men som sagt BR116S i kort utförande, har det funnits?
Sådär, nu har jag äntligen aktiverat webutrymme så jag kan lägga ut bilder.Åtminstone en kort BR116 har det bevisligen funnits... Linus var i riktigt bra skick och det är beklagligt att försvaret skrotade ut allt som inte var miljömärkt.Fd Militärbuss 17803 "Linus" på skroten i Lugnvik, Östersund den 30 maj 2003.
Tack för bilden!Onekligen en "kortvagn" byggd på BR116(om den inte är dekaltrimmad ), bör ha varit hyfsat vrid i den!Frågan är var bussen fanns som ny, för jag antar att den kom begagnad till försvaret?
I Sollefteå fanns två st BR116 Delta 300 - döpta till Linus och Pernilla efter syskonen Wahlgren.Penilla hade avyttrats från Sollefteå när jag gjorde lumpen 1993-94. Det var en blågrön/vit buss på ca 12m.Linus däremot körde jag vid något enstaka tillfälle. Det var en kort buss, ca 10,5m i silver med blå dekor. Den hade regnr 17803 och föll offer för den stora utskrotningsivern som gick genom försvarsmakten under tidigt 2000-tal. Den hyfsat fräscha bussen skrotades 2003 på Lugnviks Bildemontering i Östersund.
Sådär, nu har jag äntligen aktiverat webutrymme så jag kan lägga ut bilder.