Ang. Ändrad tidsgräns i Busshistoriskt forum

Startat av Bussmicke, 13 april 2011, 09:25:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

christian berg

Hej,

själv uppskattar jag såväl Bussmickes 90-talsbilder som Mr G:s och andras lite äldre bilder. Det vore verkligen synd om någon av er skulle välja att lägga ut färre bilder. Med tydlig rubriksättning kan ju var och en öppna det som man önskar. En av detta forums stora fördelar förutom bildskatterna som visas och all den kunskap som finns hos medlemmarna är att det är lite bråk och en trevlig ton. Jag har följt ett tyskt bussforum som nyligen tyvärr tvingats stänga eftersom det blivit så mycket bråk.

Hoppas alla forsätter att lägga ut bilder, det är nog många här på forumet som skulle sakna såväl Mr G:s som Bussmickes bilder.

Hälsningar

Christian B

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 14 april 2011, 09:08:11 AM
Tack för Ditt stöd, kändes ju verkligen uppmuntrande att börja scanna nu.. :(:(:(:(

Men bry dig inte om det. Du har ju i alla fall moderatorernas stöd för att visa dina bilder fram till 1995. Vi är många som vill se dina bilder och vi är många som insett att just 90-talets första hälft kommit att hamna mellan stolarna. Och inom bussbranschen är det som är äldre än 15 år att betrakta som historia.



Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Jonas Gustafsson

#17
Suck... :(
Varför all denna bitterhet, syrliga kommentarer, hot om att sluta visa bilder etc.? Det är med sorg i hjärtat jag konstaterar att samtalstonen på Buss-Snack, som tidigare var mycket god med hög tolerans för varandras åsikter, under de senaste två åren gradvis har försämrats.
Vi skall väl bara vara väldigt glada att så många har fina bilder att visa, och uppmuntra det???
Jag uppskattar alla bilder som säger något, oavsett om de är från idag, från 90-talet, 80-talet, 70-talet, 60-talet eller ännu äldre! Jag skulle bli mycket ledsen både om Bussmicke slutade visa sina 90-talsbilder och om Mr G slutade visa sina 60/70-talsbilder (hoppas ni läser detta och tar ert förnuft till fånga!)

Och om det nu ändå är så att de som tycker att 90-talet inte hör hemma i Busshistoriskt forum och de som tycker att 90-talet drunknar i den "vanliga" tavlan inte kan enas, så är mitt förslag attt göra en tavla för bilder med en ålder av 15-30 år och en tavla för bilder äldre än 30 år.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

för alla

Hade tänkt skriva ngt liknande som Jonas ovan precis skrev

öppna en avdelning för Veteranfordon 30 år o äldre o en med 15-30 år gamla bilder/snack t ex så borde de flesta i o utanför denna tråd bli ;D

Ersa

Bra inlägg, Jonas. Jag förstår inte heller varför det ena alltid "måste" utesluta det andra, och tvärtom.

JDS

Jag håller inte med någon om att något skulle ha blivit så mycket värre de senaste två åren. Vet ni inte att allt alltid verkar ha blivit värre den senaste tiden?  :D