Huvudmeny

Gubbängen

Startat av 1896, 23 mars 2011, 16:14:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Lite om nya depån:

www.rt-forum.com/iuware.aspx?pageid=80748&ssoid=135800

Max W

Någon som kan ange närmare adress var anläggningen är belägen? Jag bodde vid Gubbängstorget några år på 1960-talet och är av den anledningen nyfiken på placeringen.
/Max

homer

om jag inte är helt fel ute är väl adressen Målkurvan 15 Enskede. dvs mitt emot idrottsplatsen

Martin S

OT kanske, men är det någon som vet var Söderorts "Hammarbyuppställning" har tagit vägen? I Blåsut är det tomt på bussar sedan någongång i oktober eller november. Har man smygöppnat depån i Gubbängen? Ca 30 bussar kan ju inte bara försvinna och i Nyboda får de väl inte plats?

Ted Selander

Citat från: homer skrivet 23 mars 2011, 18:59:35 PM
om jag inte är helt fel ute är väl adressen Målkurvan 15 Enskede. dvs mitt emot idrottsplatsen

Majrovägen 1 ska det stå på breven. Det är nära Örbyleden, med speedwaybanan på andra sidan Majrovägen.

/Ted

Ted Selander

Citat från: Martin S skrivet 24 mars 2011, 01:56:57 AM
OT kanske, men är det någon som vet var Söderorts "Hammarbyuppställning" har tagit vägen? I Blåsut är det tomt på bussar sedan någongång i oktober eller november. Har man smygöppnat depån i Gubbängen? Ca 30 bussar kan ju inte bara försvinna och i Nyboda får de väl inte plats?

Jo, de får plats i Nybodahallen, om än med nöd och näppe.

/Ted

Max W

Tack för hjälpen. Då vet jag var det är
/Max

Ted Selander

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 mars 2011, 07:50:27 AM
Majrovägen nr 1 är i andra änden, i korset med Lingvägen :-)

Häpp, här har jag gått på en galen källa. Tack för korrigeringen, så vi hittar dit i sommar. Målkurvan är rätt, men har inte fått numret bekräftat.
Fastigheten heter i alla fall Digitalkameran 1.

Och här finns mer att läsa (med illustrationer):

http://www.insyn.stockholm.se/ks/document/2006-05-31/Dagordning/10/d06-2065.pdf

/Ted