Alpusar?

Startat av IngemarJ, 15 februari 2011, 21:39:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IngemarJ

Hej!

Bilden på GDG-Van Hoolen fick mig att börja fundera på om någon av alla de Alpusar som trafikerade älvdalen för GDG finns i levande skick fortfarande och om någon i så fall har bild på den av relativt nytt datum. Hette de inte 1260s har jag för mig? Senaste resa jag gjorde med en var under perioden Swebus hade trafiken i Göteborgs Norra Skärgård, chauffören suckade mycket över att ta sig fram på småvägarna där ute med handjagad buss.

Funderar

Ingemar

Sven W

Hej

Alpus 260s hette den ju. Jag antar att beteckningen anspelar på bredd 260 cm. Vad s står för kommer jag inte ihåg.

Hälsningar Sven

IngemarJ

OOPS, fick dit en etta för mycket.

Hälsar

Ingemar

j-a

#3
Fd GDG 1651 finns fortfarande men nu i dalarna ombyggd till husbuss och i den vita GL lacken,ska leta fram en bild tills imorgon

1896

Citat från: j-a skrivet 15 februari 2011, 22:13:20 PM
Fd GDG 1651 finns fortfarande men nu i dalarna ombyggd till husbuss och i den vita GL lacken,ska leta fram en bild tills imorgon

1651 stod länge i Djurås, men ägs numera av någon i Marieholm, enligt bilregistret.  :)

Ang, "handjagad låda", hade jag en kollega som uttryckte sig som så: "-Jag ska växla själv."  ;D

j-a

Ok har den hamnat där nu,här kommer iallafall en bild på 1651 från sommaren 2006 vid Bilmetro i Borlänge

IngemarJ

Trivsamt och med den för GDG klassiska skyltningen Beställning.

Hälsar

Ingemar