Sedan har det i a f tidigare talats om en begränsning i hur många positioner (destinationer) som systemet är avsett att hantera, antalet stationer/hållplatser/hållställen i spårtrafiken är ju rejält många
Knappast! Ska man in och ändra i olika programfunktioner, nedladdningar och allt annat praktiskt så lär det kosta bra mycket mer. Allt ska ju även lira ihop med resten och det är ju inte ovanligt att en liten miss någonstans i kedjan har medför att man inte kunnat skylta i hela trafikområden osv.
Eftersom man tydligtvis inte gör så mycke själv av sån här programmering, så lär de ju va ven prislapp, bara på att dra igång ett projekt, kanske 50-100 kkr. Sen tillkommer säkert timpris på jobbet.
Är nu en programmering för att skylta bra för ersättningstrafik något man vill få till, så är nog detta ändå ganska små pengar. Skyltningen är väl dessutom en sak som SL bestämmer, så då torde väl kostnaden hamna där.
Sen får väl kanske operatörerna ställa upp med viss handpåläggning också, eftersom de oftast är lite strul med sånt där.
Det bästa är ju att man tar med en sån här uppdatering i samband med att man ändå lägger in ev nya texter.