Tunga Rallyt Åkarsvängen 2010

Startat av K R, 05 september 2010, 18:40:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

K R

Hej!

Kommande lördag, 11 september, är det dags för årets Tunga Rallyt Åkarsvängen.

I år går rallyt mellan Eskilstuna och Södertälje.
Starten går från Arver Lastbilar i Eskilstuna och färden går som brukligt mot Södertälje,
med mål vid Scanias huvudkontor.

I deltagarlistan har jag räknat till inte mindre än 20 st bussar och det totala antalet fordon är i skrivande stund 148 st.

Länk till startlistan:

http://mhs.samordning.se/intra_modul_info.php?id=126&klickid=126&xid=6

mvh K R

svenerik eklund

CitatSidan ej tillgänglig
Sidan du sökte är inte tillgänglig. Det kan bero på att den inte finns eller att du saknar den behörighet som krävs. Kontakta din systemadministratör för mer information.


Tack.


Peter Rost

Ungefär vilken tid är "målgång" i Södertälje?

/Peter

Björn Forslund

Målgången brukar pågå under minst ett par timmar, alla droppar in vartefter. Kanske från 15-tiden och framåt.

Fredrik Klint

Tar det så lång tid? Starten går väl nio, fast å andra sidan kanske banan är väldigt lång.
Jag tänkte iaf dyka upp vid målgången  :)

Drängen

Sträckan brukar ligga runt 10 mil, med några kontroller, och ett fikastopp inlagt. Med så många deltagare får vi hoppas det flyter vid kontrollerna, det har varit lite si å så med det tidigare rallyn. Första bilarna brukar vara i mål strax efter lunch, därefter pågår målgången nån timme.

Björn Forslund

Citat från: Fredrik Klint skrivet 05 september 2010, 21:06:36 PM
Tar det så lång tid? Starten går väl nio, fast å andra sidan kanske banan är väldigt lång.
Jag tänkte iaf dyka upp vid målgången  :)

Nu är det inte någon start a la Le Mans, utan det tar ju ett bra tag att presentera o skicka iväg en 150 ekipage....typ ett par timmar.

Fredrik Klint

Jodå, det vet jag. De senaste två åren har jag varit vid starten och det tar ca två timmar innan sista är iväg. Fast det har väl varit något färre ekipage då kanske.
Tyvärr så försvinner ju en del, fast lyckligtvis bara ett fåtal, under resans gång. De åker inte in i mål utan har bråttom iväg hemåt.

Björn Forslund

Citat från: Fredrik Klint skrivet 05 september 2010, 21:49:37 PM
Jodå, det vet jag. De senaste två åren har jag varit vid starten och det tar ca två timmar innan sista är iväg. Fast det har väl varit något färre ekipage då kanske.
Tyvärr så försvinner ju en del, fast lyckligtvis bara ett fåtal, under resans gång. De åker inte in i mål utan har bråttom iväg hemåt.

Jo, det där är tråkigt. Är man inte på plats redan vid första start ser man inte röken av del, de som startar tidigt och sticker hemåt direkt efter målgången. Men har man långt att åka är det ju förståeligt.

bilomnibussen

Hej! Får jag föreslå att någon tittar in i den gula Scania-Vabis 2B22/SKV och läser av karossnumret, samt meddelar detta här. Då vet vi bestämt hur gammal karossen är. Jag får nog inte tillfälle att åka dit.
Mvh Jan G

K R

Citat från: bilomnibussen skrivet 06 september 2010, 22:21:48 PM
Hej! Får jag föreslå att någon tittar in i den gula Scania-Vabis 2B22/SKV och läser av karossnumret, samt meddelar detta här. Då vet vi bestämt hur gammal karossen är. Jag får nog inte tillfälle att åka dit.
Mvh Jan G

Hej!

Det får bli en uppgift att utföra för oss som bevistar rallyt.
Tack för påminnelsen!

mvh K R

Ulf Rådeström

Hej!

Väl mött på lördag!
Janne Nilsson och jag deltar med en Scania-Vabis/Hägglund som Ekmanbuss äger.
Lite mer info om bussen för den som är nyfiken: http://www.svenskbusshistoria.se/go/?id=33549

Bussen är denna:

Susanne

Sådant gillar jag och jag med sambo kommer att närvara. Inga av länkarna funkar och jag skulle verkligen vilja veta mera om detta. Scanias huvudkontor, är det den adress man får upp? Ni som varit med om detta tidigare kan väll berätta lite mera, exakta adresser färdväg etc.

Björn Forslund

Starten sker från kl 9 vid Scania återförsäljaren i Eskilstuna, Göran Arver. Adress o karta går att hitta på Eniro.
Målet är vid Scanias HK i Södertälje, där den höga byggnaden vid gamla Nyköpingsvägen ligger. Det ligger en liten sjö precis bredvid, tror den heter Saltskogsfjärden.
Exakt färdväg mellan E-tuna o Södertälje vet jag ej. Kolla MHS hemsida för ev mera info.

/Björn