Afton i Helenelund (för 38 år sedan)

Startat av Hasse L, 18 juli 2010, 09:53:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L



Pendeln har ännu inte ankommit från stan, men kl. 20.31 är det avgångsdags mot Edsviken och Sollentuna station, vilket är dagens sista tur för 6099. Mest har vi rullat på 528 genom Töjnan, men även hittat till Fornboda som 527 och avslutar alltså med denna 523:a.

Sollentunalinjerna tursattes m-f med Raketer och Capitoler, vilket var anledning nog att önska sig dessa styrningar. Extra guldkant uppstod om en CF på tillfälligt besök fanns tillgänglig.

stefanruf


Bussmicke

WOW, du ligger högt i kurs just nu som bildvisare
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

groenis

12 år senare stod man där med en H 80 antingen på 523 eller 528.

/Lennart


groenis

Wetjo
Det kunde väl jag ha fått men det var "fina" vagnar och skulle synas på högfrekventa linjer.
Men jag trivdes med H80 även om förarstolen inte är lika fåtöljaktig som dagens förare vill ha med 612 olika inställningar så att man liknar en Indisk fakir efter passet.

/Lennart

Robert Brink

Men vad ska man säga? Underbart! Från mina bardomskvarter! Jag hann ju även köra 523/528 med vändningen i slingan där vid pressbyrån!

//R

groenis

Hej Lars
Ska försöka hitta listorna som man fick på de olika vagntyperna
kommer inte ihåg om stolstypen finns med,
De H80 som jag kommer ihåg så kunde man justera sitthöjd,längd och ryggvinkel men bara i tre steg.

/Lennart