Intressanta objekt....

Startat av Helge Alared, 17 juli 2010, 19:34:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Helge Alared

http://www.blocket.se/stockholm/DeltaPlan_Volvo_B58_60_1974_28458911.htm?ca=8&w=3

Skulle gärna köpa Deltan men det är det här med tid...och utrymme :) Nån som vill ha gemensam vårdnad om den?  ;D

http://www.blocket.se/jamtland/Neoplan_cityliner_76_28467965.htm?ca=8&w=3

Hm...vi behöver nog starta fler bussföreningar?  8)

/Helge

Helge Alared

Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 juli 2010, 19:46:38 PM
Jag tror nog tyvärr att vi behöver färre föreningar men fler intresserade bara för att klara att ta hand om hälften av allt som redan är sparat, mer splittring behövs inte ;)

Bägge objekten ser ut att kräva en tjock plånbok och gott om tid (fritid), lustigt att Deltan ska ha sugmotor

Jovisst är det väl så....skrev det med glimten i ögat....trodde jag!  ;D

Låtom oss nu förvalta det som redan finns samt önska att någon med riktigt fet plånbok förbarmar sig över dessa två objekt (jag kommer göra det om Drömvinsten behagar ramla in nån gång  8))

bilomnibussen

Behöver du inte en husbuss att dra runt med familjen i. Mercedes-Benz/Thor 1967 om den inte är såld. Kan nog vara i bra skick till nästa sommar om du jobbar på bra?!
Mvh Jan G

Helge Alared

Citat från: bilomnibussen skrivet 17 juli 2010, 23:23:46 PM
Behöver du inte en husbuss att dra runt med familjen i. Mercedes-Benz/Thor 1967 om den inte är såld. Kan nog vara i bra skick till nästa sommar om du jobbar på bra?!
Mvh Jan G

Hehe....jo....frestande men det är mycket annat som skall prioriteras tyvärr...

Mvh
/Helge


Ersa



Björn Forslund

Citat från: erik t skrivet 24 juli 2010, 10:00:29 AM
http://www.blocket.se/vasterbotten/Volvo_B58___60_1977_28570706.htm?ca=14&w=3

Ett fynd till!

Attans synd bara att alla med fantasihusbilsprojekt alltid börjar med att riva ut och slänga inredningen, innan de kroknar och säljer objektet.

erik t

Tycker jag med är synd, mycket bra objekt som står på någon gräsmatta och blir förstörda för orken försvinner hos ägarna!


Björn Forslund

En Scania med tvåväxlad bakaxel (norrlandsväxel) ? Finns det?
Annars låter det trevligt med DS11 maskin.

/Björn

Peter Rost

Citat från: Björn Forslund skrivet 24 juli 2010, 10:26:21 AM
Attans synd bara att alla med fantasihusbilsprojekt alltid börjar med att riva ut och slänga inredningen, innan de kroknar och säljer objektet.

Vad skulle det kosta att återställa den med säten/stolar. Just säten borde väl inte vara så svårt att få tag på, kanske inte i orginal.

/Peter

Björn Forslund

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 juli 2010, 20:38:07 PM
En gammal H1:a i det skicket känns inte som något värt att plöja ner pengar i, det är ju ingen uddavagn värd att spara :-)
Owensbussen däremot är ju en pärla, aldrig saltkörd.... endast 42 t mil...

Kan bara hålla med, norrlandsbussen vore något att bevara!
Men, rent allmänt: Den som vill köpa en buss för att bevara som buss bör inrikta sig på en komplett buss med inredningen i behåll. Det är mycket svårt att hitta en någorlunda korrekt komplett inredning, ju äldre bussen är.
Ska man däremot bygga husbil spelar det ju ingen roll.


Björn Forslund

Detsamma säger jag, men här är så j-vla fullt....

Ove Bojarp

 Vem fick offra fronten till Owéns DPA? Sist jag såg den
så stod den nere hos Berners i Östersund, sen vet jag
inte var den tog vägen, men kul att se den finns kvar ännu
i alla fall. Men fronten nu tycks vara från någon annan
med den blå färgen, eller har man bara börjat lacka om den?