SS linje 65E i vänteläge 1963

Startat av Gunnar D, 22 juni 2010, 08:58:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D


Citat från: Lars Ödlund skrivet 29 juni 2010, 14:47:09 PM
Ja på linje 70 t.ex som sannolikt erfordrade pappskylt under lågtrafik, men då borde det också rätterligen krävs en pappskylt "Gullmarsplan" :-(

Nja, det var snarare under högtrafik som pappskylten användes på linje 70 (se ovan). Jag körde många turer på linje 130 (Liljeholmen-Gullmarsplan/Hammarby Industri) och det var pappskylten "Hammarby Industri" man använde. Undantaget annonseras oftast.

Mvh Gunnar

Hasse L

Citat från: Mr H skrivet 29 juni 2010, 09:50:00 AM
Anm x) i turlistan anger att man ska ta med sig pappskylt "Fridhemsplan" för turen. Tyvärr så syns det inte i utdraget vilken/vilka turer som skulle utrustas så. Kan det ha funnits turer på linje 65E som man kunde medfölja till Fridhemsplan eller var det så att de turer som man hade med sig skylten för hamnade vid Fridhemsplan efter det att det gått över till annan linje efter att ha gått på 65E?

Mr H

Krysset borde stå efter turnumret på första raden detta förekommer, som påminnelse om att skylten behövs efter övergång till körning på annan linje. Här syns inget x i sådan position, så jag vågar gissa att det har använts i tidigare utgåva av tabellen och glömts att ta bort i denna. Dessa E-turlistor ändrades ofta då trafiken följdes upp dagligen av trafikbefäl på sta´n.
Jag tror inte att ingående turer från Hot gick i trafik till Fhp? Enligt uppgift i turlista för ord. linje 65 körde man raka spåret via Mariebergsgatan - (dåvarande) Kungsholmsgatan - Kellgrensgatan.