Huvudmeny

Birka avtalet

Startat av 1896, 07 juni 2010, 07:53:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Hur länge löper Birkas Båtbussavtal ? Det var nån som sa att det skulle upphandlas 2008, men nån upphandling hörde jag aldrig talas om, så vare sig det var en upphandling eller inte, undrar jag hur länge gäller avtalet ?

Christer K

Vet inte hur det är med just denna upphandling, som en del avtal är uppbyggda så har man för en avtalsperiod om t.ex. 5 år och sedan typ 2- 3 optionsår om upphandlaren är nöjd med utföraren av transporterna.

Priset kan också vara en avgörande del, kanske upphandlades och priset ökar med ett antal procent per år, då kanske det billigare och låta den befintliga entreprenören köra vidare än att göra en ny upphandling.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

1896

Nya bud, upphandling pågår, klart till hösten....  8)

1896

Vilka kan vara aktuella ?  ???

Ulf Rådeström

Citat från: 1896 skrivet 09 juni 2010, 09:43:08 AM
Vilka kan vara aktuella ?  ???

Alla som vill och kan köra busstrafik från utsocknes orter till Birka-terminalen i Stockholm  :o

1896

Strömma ? Westin ? Vad som helst måste ju vara bättre....  8)

1896

Jag menade om Strömma eller Westin kan tänkas vara intresserade av hela upplägget ?

Och att vad som helst måste vara bättre än nuvarande operatör....