"Mardröms hållplatsen" Eriksberg!

Startat av Carl Eric, 27 april 2010, 16:22:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Ja, hpl. Eriksberg som ligger mellan Lagnövägen och Östra Ekedal är verkligen en mardröm för passagerarna!

En som jag tänker på ofta är pojken, som inte är mer än 10-12 år, som åker med 425 som går från slussen 15:22. Oftast så går han fram till chauffören och påminner honom om att han ska stanna, men om han glömmer det, så händer det väldigt ofta att chauffören glömmer att stanna, vilket leder till att han måste ropa!

Och vad beror det på då? Jo, för få passagerare och en hållplats som ligger illa till!

Men jag undrar bara, är det någon som har en lösning på detta problem?

Undrar, Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

JDS

Citat från: calken skrivet 27 april 2010, 16:22:17 PM
Ja, hpl. Eriksberg som ligger mellan Lagnövägen och Östra Ekedal är verkligen en mardröm för passagerarna!

En som jag tänker på ofta är pojken, som inte är mer än 10-12 år, som åker med 425 som går från slussen 15:22. Oftast så går han fram till chauffören och påminner honom om att han ska stanna, men om han glömmer det, så händer det väldigt ofta att chauffören glömmer att stanna, vilket leder till att han måste ropa!

Och vad beror det på då? Jo, för få passagerare och en hållplats som ligger illa till!

Men jag undrar bara, är det någon som har en lösning på detta problem?

Undrar, Calken

Tryck på stoppknappen strax före hållplatsen?

the0fiskis

Citat från: calken skrivet 27 april 2010, 16:22:17 PM
Ja, hpl. Eriksberg som ligger mellan Lagnövägen och Östra Ekedal är verkligen en mardröm för passagerarna!