Umeå: Busskyltar försenas

Startat av RoggaBoy, 21 april 2010, 11:43:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

"Hållplatserna i Umeå har fått en ny skylt, men det enda som framgår är att det är tillfälligt avbrott eller att informationen kommer senare."

http://www.folkbladet.nu/?p=172429

Allting när de gäller Umeå så är de förseningar, men ser verkligen fram emot när hela länet har systemet igång.

En rätt bra kommentar om detta:
"Ytterligare ett teknikprojekt i länstrafikens regi som kommer att fungera otillfredsställande?
Varför inte ägna sig åt de problem man redan har i stället för att skaffa sig nya?"

Muk

Det är lite löjligt att gå förbi ljusskyltar med budskapet "se tryckt tidtabell för information".

Ersa

Projektet haltar lite, projektledaren är sjukskriven och vi håller på att hitta en ny projektledare, säger Tom Westerberg, ekonomichef på Länstrafiken.

Ja... det mesta har ju haltat konstant sedan 2007.
"Projektledaren" ja. Här är det inte den klassiska bestämda formen som finns i det Västerbottniska skrivspråket, som man kan se i Torgny Lindgrens verk, utan det konstanta problemet att en enda person har hela ansvaret. När denne person är frånvarande går projektet inte alls att genomföra. Samma sak var det med förarcertificeringskursen som förarna gick i januari 2008, som en del av förarna fick ut först två år senare. Jag har ännu inte fått mitt, och vet inte hur jag ska gå tillväga för att få tag i det. Genom en bilfärd till Lycksele kanske? Tänk om man fick ut sitt körkort först två-tre år efter uppkörningen pga att en person varit långtidssjukskriven på Transportstyrelsen.