Huvudmeny

Linjebuss reklam

Startat av 1896, 25 mars 2010, 18:24:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

 ;D

www.fotobus.msk.ru/photo/238916/

1896

Den dan Nobina tar över Veolias Sverige verksamhet, ska jag stå först i kön, för att gratulera.... 8)

Ersa

Oj, en gammal Västerbottning. Det rullbandet skulle man haft! :)

Bussnissen

Citat från: 1896 skrivet 27 mars 2010, 21:34:00 PM
Den dan Nobina tar över Veolias Sverige verksamhet, ska jag stå först i kön, för att gratulera.... 8)
Hemska tanke................

Greger Larsson

Fd LB489 från 1988(rullbandet från -93).

julle

Citat från: 1896 skrivet 27 mars 2010, 21:34:00 PM
Den dan Nobina tar över Veolias Sverige verksamhet, ska jag stå först i kön, för att gratulera.... 8)
Det kan du vänta evigt på, då det aldrig kommer att hända!
Nobina har över 30 % av marknaden och kan av konkurrensskäl helt enkelt inte köpa något annat större bussbolag i Sverige då det skulle vara olagligt.

1896

Varför det ? Swebus har förlorat i runda slängar 1500 bussar sedan bolaget bildades -90, och gick i hop med Postens diligienstrafik -91. 1500 bussar är väl i runda slängar vad Veolia har, då är det väl lagom, för att återerövra tappad mark, att ta över Veolias Sverige verksamhet. Och det där med spår trafik, det kan man lösa.... :D

Knut

Om man overtar et selskap som har vunnit en upphandling så kan ingen (med EU lagen ihand) bli for store. Og ingen upphandling kan stoopas av det skäl at man blir for store
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Ersa

Veolia-Transdev är (blir?) ett av världens stora transportjättar. Större än Arriva, Keolis och Nobina om jag läst rätt. Jag tvivlar starkt på att de säljer sin Sverigedel till Nobina.

1896

#9
Ja, man sålde ju av sin Danska del pga lönsamhetsproblem, och den Nordiska delen av Veolia tycks ju inte gå så bra, så efter samgåendet med Transdev, är det ingen stor sak att släppa den Svenska delen, eller kanske rent av hela den Nordiska....  8)

Knut

Eller kjøpe seg større i Norden
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

1896

Man vann ju Stavanger nyligen, det gillade jag inte. Det är ju två gamla anrika Svenska företag, så det kan ju ses som ett naturligt steg, att storebror fd Swebus tar över lillebror fd Linjebuss, med tanke på den utveckling vi sett i kollektivtrafiken dom sista 20 åren.  8)