AGR:s backe

Startat av Mr G, 11 januari 2010, 21:24:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



Sista bussen hem för natten...
吉先生

Max W

Härlig bild Mr G!
Ett minne dök upp när jag såg denna bild. En söndagsmorgon 1966 vid 9.30-tiden var jag ombord på 194 tur 2 på väg mot Högdalen.
Tm på TYC anropade "191 tur 4" minst 5 gånger utan att få svar innan han plötsligt ändrade sitt anrop till "194 tur 1" och fick svar direkt på A-kanalen..
Om jag nu minns rätt tror jag det bara fanns 2 turer på 191:an om nätterna så 191 tur 4 hade han aldrig fått något svar ifrån.
/Max

Mr G

Hej Max

Jag tror att det räckte med en vagn för den trafiken. 30-minuters med anslutning till linje 19 vid Svedmyra. Körtid ca 12 min.

Sen undrar jag om inte turnumret kan ha hängt med från den vagn på 193:an som övergick till 191:an vid midnatt. Det där sista är jag inte säker på, och det kan kanske ha ändrats under åren. Eller hade man med sig en extra turbricka för linjebytet tro?
吉先生

Mr G

Fast där var det många turer att hålla reda på så det var viktigare att det blev rätt. På 191:an fanns bara en tur, om den hette 1 eller 8 spelade mindre roll. Om det inte var så att man var väldigt noga. Jag försöker att minnas ...
吉先生