Alvik, 80-tal

Startat av Hasse L, 10 januari 2010, 19:45:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L



Skyltar utanför T-baneutgången. Alla leder åt höger. Gick man åt vänster, uppför trappan, kom man upp till Drottningholmsvägens norra gång- och cykelbana.


Peter Öden

Hej !

Härlig bild på H 32:orna !!
Alltid trevligt med lite äldre "nostalgibilder"

Mvh Peter Ö

Peter Rost

Underbar bild, tack för den! :D Vid denna tidpunkt fanns det ännu rätt gott om Büssingvagnar kvar i Bromma, och Nyboda. I Hornsberg fasades dock H32:orna ut i oktober 1982. Om jag minns rätt fick Bromma, och Nyboda lite påspädning av Büssingvagnar från Hornsberg senare samma höst.

/Peter

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Karsten

Linje 113, hur gick den då?

Mr G

113 Alvik - Johannesfred - Bällsta Bro - Islandstorget
吉先生

john

Helt rätt vi hämtade ett helt knippe Bussingar som var från Hornsberg som stod avställda i Söderhallen som vi skrämde liv i ett tag till. Men dom ansågs ändå vara något bättre än dom vi hadde. Då Brommas vagnar var svårt sönderskramlade av dom dåliga industrigatorna i Ulvsunda.

MVH John.

Danne B.

Sedärja... Gamla SALK-hallen! Minns när den brann ner! Vilket år var det? Måste ha varit runt 92-93 väl? Eller?

//Danne

Danne B.

Citat från: Mustman skrivet 11 januari 2010, 09:56:09 AM
står (19)82 på bilden

Ja? Läste du alls vad jag skrev?

Citat från: Danne B. skrivet 11 januari 2010, 01:41:27 AM
Sedärja... Gamla SALK-hallen! Minns när den brann ner! Vilket år var det? Måste ha varit runt 92-93 väl? Eller?

//Danne

//Danne

Nico


1993 var det som SALK-hallen brann ned eller upp eller hur man nu vill uttrycka det. Höll på att missa tråden helt vilket hade varit mycket synd för detta var verkligen en suverän bild. Ruskigt bara att det snart är 30 år sedan fastän det känns som det var igår det såg ut så där...  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ulf Berlin

Hubba vad tiden går...
1982 gick jag ut gymnasiet och åkte mer buss än läste läxor.
Inte blev det några bilder tagna då inte,men det är så härligt att andra
forumiter har sparat sådana här minnesbilder åt oss i stället!/Ulf

JDS

Büssingarna ser så härligt fulkortbredlågtjocka ut i den där vinkeln!