Hej alla buss tokar;-)

Startat av volvo b58, 17 juli 2009, 01:56:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Fernestad

Citat från: j-a skrivet 18 juli 2009, 22:34:10 PM
Ja den jag tänkte på visade sig vara en scania när jag kollade gamla foton,men vi forskar väl vidare ;)
Får man fråga vilken det var, nyfiken. För övrigt så får man ingen bra träff på SBH hur än jag söker

j-a

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 18 juli 2009, 23:25:56 PM
Får man fråga vilken det var, nyfiken. För övrigt så får man ingen bra träff på SBH hur än jag söker
Nej jag hittar inget heller som passar,den jag menade skulle vissst ha hetat 2775 enligt min far

Ulf Fernestad

Citat från: j-a skrivet 18 juli 2009, 23:52:30 PM
Nej jag hittar inget heller som passar,den jag menade skulle vissst ha hetat 2775 enligt min far
2775 en volvo från -67 inköpt från C Korsgren i Korsnäs regnr. W 454 > ADS 654 om mina uppgifter stämmer

j-a

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 19 juli 2009, 00:15:42 AM
2775 en volvo från -67 inköpt från C Korsgren i Korsnäs regnr. W 454 > ADS 654 om mina uppgifter stämmer
Jaha då tog han fel,för på hans bild syns bara ena hörnet på bussen men en scania var det iallafall,och att den var inköpt från något annat bolag sa han.hittar du någon Scania med sådan kaross i dina listor då?

volvo b58

Jag har kollat runt en del på nätet men hittar inte så många autokori bussar på bild, men jag hittade en likadan som min men den bilden gick inte att förstora. Det verkar ju iaf som att det inte har varit någon GDG buss men den var orange innan den blev husbuss iaf kanske sj då eller,,, jag hade för mig att man kunde se GDG märke genom lacken på den när jag köpte bussen, men det kan ju vara så att jag bara fick för mig det,kommer inte ihåg de var typ 91 eller så som den kom till mig. Ja ja det löser sig med de men lite klurigt verkar de va :)


volvo b58

Nähe de gick ju inte >:( fan jag å datorer... jaha jag fär väl ringa nån å fråga hur jan de här j***a maskinerna funkar ???

Autotransit

Det verkar som om du försöker att ladda upp bilder direkt från datorn...det går inte (har jag fått lära mig den hårda vägen), du måste gå via en fotolagringssida som kan skicka bilderna vidare hit. Högerklicka på några bilder och titta på "egenskaper" så kan du se var de lagrar sina bilder.

Men jag håller verkligen med dig, datorer är ett elände...speciellt för oss icke-nördar. Jag har köpt en egen domän med e-mail och fotogalleri, men inte tusan får man till det. Jag har till och med provat att läsa manualen :o

/Stellan

volvo b58

Ja nu har jag laddat upp några bilder på en fotolagringssida.. men hur får jag dem vidare ???

Autotransit

Under bilden finns det fömodligen en ruta där det står: img code. Klicka på den och kopiera det som står i rutan, sedan högerklickar du i fältet där du skriver meddelandet här på forumet och klistrar  in länken du kopierat från fotolagringen...tror jag  ;)

/Stellan

volvo b58

Tack testade de först,men då kommer väl bara en länk till bilden eller syns bilden direkt på forumet ???

volvo b58

Nu ska vi se om de funkar...

Autotransit

Sicken hacker...det blev ju hur bra som helst :) ;) :)

/Stellan

volvo b58

Ja har man sett ;D De tar sig  8) Tack för hjälpen Stellan

Autotransit

Det är bara att bjuda igen ;)

/Stellan