Huvudmeny

Pingsdagen...

Startat av Jonas Sandqvist, 27 maj 2007, 23:34:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Sandqvist

#15
Citat från: Macke skrivet 28 maj 2007, 21:01:26 PM
Hej Jonas!

Kul att äntligen se dig i farten här!

Hälsningar
Markus (fd Linjebuss-/Connex-kollega)

Tjenare Markus! Sorry, minns dig inte riktigt  :-[ :-[ :-[  Tänk på att jag börjar bli gammal  ;)

Kom på det nu ikväll när jag stod i duschen... Såg inte smeknamnet först. Sorry... Hoppas allt är bra med dig.

Nico

Citat från: Jonas Sandqvist skrivet 28 maj 2007, 22:46:10 PM
Tjenare (igen) Nico! Jag har också lagt märke till lackens försämring det sista året. Mig veterligen har man inte bytt borstar eller dylikt. På plåt sitter dock färgen bra men inte på plast (glasfiber?) vilket man kan se på fronterna  :(

Hallå Jonas!

Visst håller jag till och härjar här oxå.  :D Skulle tro att det nog är så att lacken kanske fäster/håller bättre på metall medan plaster kan vara ett litet h-e att få till det på. Att borstarna sedan tar hårt brukar även märkas på de vagnar som begåvades med de nygamla reg.skyltarna (de med reliefbokstäver, inte de släta plastlaminerade) när dessa återkom för ett par år sedan. Ofta är de nygamla skyltarna så urtvättade att de är helt vita medan äldre vagnar från runt 99-00 fortfarande har skyltar som vad gäller läsbarhet är som nya. Tar borstarna så hårt så blir det nog lite som försvinner i tvätten om man säger så. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman