Busstidtabeller - SJ

Startat av NHK, 19 mars 2009, 16:49:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

NHK

Hittade ett par gamla listor. Först en från Gotland 1966



och sedan en från Helsingborg  från 1975


HB

Den första ser ju trevlig ut. Var lite större linjenät än idag men betydligt färre antal turer. /Henrik/

Mikael T Nilsson





Hej,

Trevlig idé att visa bilder på SJ-busstidtabeller! Här är några andra varianter. Färgen har börjat gå ur tabellerna.
Notera Helsingborgs tabell från 1980. Hb-regionen har väl inte trafikerats av denna typ av van Hool-bussar?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

NHK

Jovisst hade dom dessa vagnar ur låga 1600-nummer. De flesta i Skåne fanns nog i Cr. Alla flyttades sedermera till Göteborg.

NHK

Kollade "min gamla pärm" och fann att 1606 - 1609 fanns i Hb och 1610 - 1612 i Cr

Mikael T Nilsson

Citat från: NHK skrivet 19 mars 2009, 18:16:40 PM
Jovisst hade dom dessa vagnar ur låga 1600-nummer. De flesta i Skåne fanns nog i Cr. Alla flyttades sedermera till Göteborg.

Citat från: NHK skrivet 19 mars 2009, 18:20:06 PM
Kollade "min gamla pärm" och fann att 1606 - 1609 fanns i Hb och 1610 - 1612 i Cr

Tusen tack för uppgifterna! Jag minns bara dessa vagnar från Göteborgsregionen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ola Almquist

Vad är det för lack på den gotländska SKV:n? Den ser inte helt SJ-mässig ut. Hade förresten alla Ikarus den något speciella lacken som denna har?

M.v.h.
Ola

Christian Ljunggren

Citat från: Ola Almquist skrivet 19 mars 2009, 22:57:55 PM
Vad är det för lack på den gotländska SKV:n? Den ser inte helt SJ-mässig ut. Hade förresten alla Ikarus den något speciella lacken som denna har?

M.v.h.
Ola


Ikarusarna i 10xx-serien hade denna lack enligt leveransfoton.

Mvh

Christian

Svoca

Citat från: Ola Almquist skrivet 19 mars 2009, 22:57:55 PM
Vad är det för lack på den gotländska SKV:n? Den ser inte helt SJ-mässig ut. Hade förresten alla Ikarus den något speciella lacken som denna har?

M.v.h.
Ola
I början av 1960-talet levererades ett mindre antal SJ-bussar (ScV CF 65 och Volvo B 63508/SKV) i orange färgsättning
med vit rand, d v s bussen var orange även runt fönstren. Detta var ett prov inför kommande leveranser. Man hade inte
bestämmt sig vilken färgvariant man skulle välja. Antingen Creme/orange eller helorange. Som de flesta vet, så blev det
creme/orange på kommande leveranser. Inga flera bussar lackerades därefter i helorange färgsättning.

Ingwar Åfeldt

Tidtabell för SJ Huddinge linje 708, gällande fr o m 4/10/1964.




Tidtabell för linje 731, gällande fr o m 22/5/1966.




M v h
Ingwar

Peter Rost

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 20 mars 2009, 06:00:40 AM
Tidtabell för SJ Huddinge linje 708, gällande fr o m 4/10/1964.




Tidtabell för linje 731, gällande fr o m 22/5/1966.




M v h
Ingwar

Intressant. Gick 708 via Örbyleden, och Högdalen, Rågsved, och Hagsätra?

/Peter

Ingwar Åfeldt

Citat från: Peter Rost skrivet 20 mars 2009, 06:53:36 AM
Intressant. Gick 708 via Örbyleden, och Högdalen, Rågsved, och Hagsätra?

/Peter

Nej, det fanns ingen Örbyled på den tiden. Linjen gick Huddingevägen direkt till Huddinge, se kartan nedan.




M v h
Ingwar



Gunnar D

Tack, Ingvar, för tidtabell o karta för linje 708. Minns hur många gånger jag stod och frös vid Hagsätra för att åka hem till Huddinge. Har själv nånstans tjänstetidtabellsboken SJ Huddinge från 1962.
Mvh Gunnar

Björn Forslund

Mycket intressant! Hade ingen aning om att "TSN" fanns kvar vid denna tid. Berodde det på att SNJ var något slags dotterbolag en period, innan det helt införlivades med SJ?

/BJörn

Ingwar Åfeldt

Citat från: Björn Forslund skrivet 20 mars 2009, 11:29:04 AM
Mycket intressant! Hade ingen aning om att "TSN" fanns kvar vid denna tid. Berodde det på att SNJ var något slags dotterbolag en period, innan det helt införlivades med SJ?

/BJörn


Det stämmer. När jag började köra i Ösmo 1966 var det officiellt fortfarande TSN som hade trafiken även om det i praktiken var SJ som "hade hand om'et".

M v h
Ingwar