En liten försmak från onsdagens resa (3 bilder)

Startat av Andreas Ljungqvist, 25 maj 2007, 12:59:00 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Andreas Ljungqvist

Nu ska vi se hur detta fungerar.. Var på en liten resa i Onsdags den gick till Höör, Landskrona och Eslöv.. Nedan 1 bild från vart samhälle. Mer kommer sedan..







Ca: 40 bilder bilder till är på gång, men fint väder är ivägen..  ;)

Mvh
Andreas

bjalle

Detta var riktigt snyggt Andreas
STORT berömm från mig

//Björn

Andreas Ljungqvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 25 maj 2007, 13:08:00 PM
Detta var riktigt snyggt Andreas
STORT berömm från mig

//Björn

Tack Björn, de va trevligt att höra.. Mer kommer med tiden..

Mvh
Andreas

bjalle


Johan B



Trevligt med en gammal bekant. Denna bussen åkte man många gånger då den gick i Göteborg. Efter att ha sett sönderfallstakten på 08XX (B7LA) så saknar man dessa nu, även om de kändes slut då 2004. Utgår från att man inte är så petiga med lackkrav här, finns ju fler bussar med GS-lack i Eslöv än i Göteborg snart ;).

Milan

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 25 maj 2007, 12:59:00 PM
Nu ska vi se hur detta fungerar.. Var på en liten resa i Onsdags den gick till Höör, Landskrona och Eslöv.. Nedan 1 bild från vart samhälle. Mer kommer sedan..







Ca: 40 bilder bilder till är på gång, men fint väder är ivägen..  ;)

Mvh
Andreas


Mycket trevligt! :)

Ronni Svensson

Hej
Det er gode billeder du har taget
Med Venlig Hilsen
Ronni


Andreas Ljungqvist

Citat från: Johan B skrivet 25 maj 2007, 13:52:04 PM


Trevligt med en gammal bekant. Denna bussen åkte man många gånger då den gick i Göteborg. Efter att ha sett sönderfallstakten på 08XX (B7LA) så saknar man dessa nu, även om de kändes slut då 2004. Utgår från att man inte är så petiga med lackkrav här, finns ju fler bussar med GS-lack i Eslöv än i Göteborg snart ;).

Se där o gammal kärlek rostar aldrig eller hur är de?? Där var minst 4'a Fd Göteborgare i Eslöv jag såg 2 ny-blåa (2143 2144) samt 2 gammel-blå (2145 2148) Ska lägga upp alla bilder senare.. Även en Fd JLT vagn fanns.. Bussarna verkar gå uteslutande skoltrafik men kanske någon förstärkning oxå.. Hade det vart linjetrafik hade kraven vart andra..  8)


Andreas Ljungqvist

Citat

Mycket trevligt! :)

Tack ska du ha, men något du gillar ännu mer kommer det en bild på senare..  ;)

Magnus

Är det bara jag som tycker Autosanen är mycket intressantare än nån gammal göteborgare? :) Är det den första i Sverige, förutom demobussen?

Andreas Ljungqvist

Citat från: Magnus skrivet 25 maj 2007, 17:01:11 PM
Är det bara jag som tycker Autosanen är mycket intressantare än nån gammal göteborgare? :) Är det den första i Sverige, förutom demobussen?

Visst är den intressant på sitt eget sätt.. Enligt chaufförerna (som för övrigt var mycke trevliga) ska detta vara den första i sitt slag, företaget har även en mindre variant, båda med Cummins motorer..


Staffan Sävenfjord

Det är den första Autosan Lider i Sverige och det är demobussen. Kul att se var den hamnade. Som den minnesgode minns var jag ju själv med vid den första provkörningen för kunder.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Niklas Bygdestam

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 25 maj 2007, 23:21:50 PM
Det är den första Autosan Lider i Sverige och det är demobussen. Kul att se var den hamnade. Som den minnesgode minns var jag ju själv med vid den första provkörningen för kunder.



Kan Autosan ha någon större chans med den här modellen på den svenska marknaden?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Taxibil syd, kör inte de Skånetrafiken Serviceresor också?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.