Ösmogaraget (många bilder)

Startat av Ingwar Åfeldt, 19 januari 2009, 21:07:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingwar Åfeldt

Det var väl 1973 som SL införde sitt nya biljettsystem som dominerades av en stämpel. Den gamla prislistan gällde inte längre och jag satte ihop en egen, personlig, prislista med de olika zonerna, antalet kuponger och pris. För att spara på papperet gjorde jag en som gällde för alla tre linjerna som Ösmo körde in till Stockholm, 731, 737 och 740. 743 fick komma med på en huorna också.




M v h
Ingwar

bilomnibussen

Väldigt mycket nostalgi här, trevligt! Man riktigt känner den lite instängda lukten på kontoret. För så var det väl, och golvfernissa??
Mvh Jan G

Ingwar Åfeldt

Citat från: bilomnibussen skrivet 02 april 2009, 15:49:22 PM
Väldigt mycket nostalgi här, trevligt! Man riktigt känner den lite instängda lukten på kontoret. För så var det väl, och golvfernissa??
Mvh Jan G


Nu satte du mig verkligen på pottan. Just nu kan jag inte komma ihåg vad för slags golv det var på kontoret, men jag har ett mycket svagt minne av att det var någon slags grå linoleummatta ovanpå brädgolvet. Men den lite instängda lukten fanns ju där. Jag vill minnas att jag har en bild som visar en del av golvet, problemet är att hitta den.

M v h
Ingwar

Ingwar Åfeldt

Ytterligare några bilder från Ösmo.


En sidobild på CF 0120.



En gråkall bild med, bland andra, 0119 och 0130.



Lidingöbuss nummer 15.



Samma buss från en annan vinkel.



Sist en bit av en gammal SNJ/TSN-buss, Volvo SKV 1937. 23 sittplatser, avregistrerad 1950.


M v h
Ingwar


Peter Rost

Härliga bilder! Det är nu 27 år sedan jag senast åkte CF.

/Peter

Ingwar Åfeldt

Citat från: Peter Rost skrivet 04 april 2009, 22:47:57 PM
Härliga bilder! Det är nu 27 år sedan jag senast åkte CF.

/Peter


Det är ju nästan som igår. ;) Det är 34 år sedan jag körde en och, så vitt jag kan komma ihåg, lika länge sedan jag åkte med en. Tiden går fort.


Lidingöbuss 15, insidan.


M v h
Ingwar


Gunnar D

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 05 april 2009, 01:17:03 AM

Det är ju nästan som igår. ;) Det är 34 år sedan jag körde en och, så vitt jag kan komma ihåg, lika länge sedan jag åkte med en. Tiden går fort.


Fort, ja! Det är snart 36 år sedan (26 aug-73) jag senast körde en CF då jag körde in 6191 till Huga efter att ha kört upp till Roslagen och som linje 635 hämtat hem helgresenärer. Kan lätt återkalla känslan!
Mvh Gunnar

Bussmicke

Oj vilka ljuvliga bilder, Ösmo har alltid känts lite speciellt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ingwar Åfeldt

SL övertog ju SJ's busstrafik i Stockholmsområdet 1969. I dag hittade jag de första prislistorna efter SL's övertagande för linjerna 731/740 och 737.






M v h
Ingwar