En Milanbuss på bild från årets första Malmöbesök

Startat av bjalle, 27 maj 2007, 17:44:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle


Jan

Lysekilsbuss har valt som ända bussföretag hos Skånetrafiken, att inte klistra på företagsnamnet på sina gula bussar. Varför kan man undra?
I branschen 37 år

Erol

Har BK Buss gjort det då? De kör ju båda för Buss i Väst.

Jan

I tidtabellerna står det BiV som entreprenör, dock så kanske BK inte heller valt att klistra på nu när du säger det!
I branschen 37 år

tomsa

Vis av erfarenheterna här i Göteborg har de linjer som körs under Buss i Väst-organisationen inte operatörens företagsnamn på fordonet utan i bästa fall "Linjen körs i samarbete med Buss i Väst"

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bjalle

Trafiken med BiV/Lysekils Busstrafik/BK Buss kom igång första Oktober 2006 om jag inte minns helt fel. Så när bilden togs hade det hållit på cirkus 3 månader

Jan

Jag såg 2 Lysekilsbussar i Kristianstad i tisdags och de saknade företagsloga.
I branschen 37 år

bjalle

Citat från: Jan skrivet 27 maj 2007, 18:04:35 PM
Jag såg 2 Lysekilsbussar i Kristianstad i tisdags och de saknade företagsloga.

Missminns jag inte så har inte någon av "Buss i Västs" Skånefordon någon logga.. Möjligen att det bara är Skåneexpress kärrorna som saknar det

Muk

Snygg bild! Bussen lyser verkligen upp omgivningen.  :)

bjalle

Citat från: Muk skrivet 27 maj 2007, 18:19:08 PM
Snygg bild! Bussen lyser verkligen upp omgivningen.  :)

TACK!!
Man har lärt sig lite om Photoshop på senaste tiden så jag sitter och redigerar om massa bilder

Johan B

Citat från: tomsa skrivet 27 maj 2007, 17:52:53 PM
Vis av erfarenheterna här i Göteborg har de linjer som körs under Buss i Väst-organisationen inte operatörens företagsnamn på fordonet utan i bästa fall "Linjen körs i samarbete med Buss i Väst"

Vissa av Lysekils bohuslänningar har en Lysekils Buss-logga i aktern. Strömstad Tanum Buss XHY 323 är dessutom märkt Strömstad Tanum i fronten, "Buss" saknas. Däremot börjar det vanliga bli att man endast märker Buss i Väst, krav därifrån kanske? Skyltar gör man dock fortfarande med egna företagsnamnet.

Walter

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 27 maj 2007, 18:07:28 PM
Missminns jag inte så har inte någon av "Buss i Västs" Skånefordon någon logga.. Möjligen att det bara är Skåneexpress kärrorna som saknar det

Alla BiV fordon asknar märkning
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Undrar om jag inte sett nån skåning med BK-namnet på ovanför framdörren.
Kan ju minnas fel.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Jo BK märker sina, en del i alla fall.
På denna står det ovan framdörren samt bak.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.