Rimbogaraget

Startat av Viking, 16 januari 2009, 19:26:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viking

Självklart, jag håller på att gå igenom alla mina negativ, och vart efter det dyker upp bilder därifrån kommer de upp här..

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Mikael T Nilsson

Citat från: Viking skrivet 16 mars 2009, 07:49:59 AM
Självklart, jag håller på att gå igenom alla mina negativ, och vart efter det dyker upp bilder därifrån kommer de upp här..

Trevligt! Det ser vi fram emot!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Viking

Då dök det upp ännu ett foto från Rimbo. Denna gång i och för sig inte från Garaget, men den kan åtminstone hjälpa till att visa lite mer om vart garaget låg. Nämligen bakom det vänstra brofästet som syns i bakgrunden och rakt framför husgaveln som syns bortom brofästet.


Bussen på foto har linjenummer 647 skyltad, idag går ju den linjen till Norrtälje, men jag har för mig att den gick någon annanstans på den tiden. Någon som vet?

Hälsningar
//Viking


Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Peter Rost

Citat från: Viking skrivet 08 juni 2009, 08:31:10 AM
Då dök det upp ännu ett foto från Rimbo. Denna gång i och för sig inte från Garaget, men den kan åtminstone hjälpa till att visa lite mer om vart garaget låg. Nämligen bakom det vänstra brofästet som syns i bakgrunden och rakt framför husgaveln som syns bortom brofästet.


Bussen på foto har linjenummer 647 skyltad, idag går ju den linjen till Norrtälje, men jag har för mig att den gick någon annanstans på den tiden. Någon som vet?

Hälsningar
//Viking



Trevligt!

647 gick mellan Rimbo stn, och Norrtälje busstation, via Husby Sjuhundra. Även SJ 807 trafikerade Norrtälje via Rimbo, och vidare till Uppsala.

/Peter

cObArdE8891

Det tog ju rätt många år innan man rev bort bron över banvallen, drog om vägarna och byggde dagens fula centrum med busstorg, badhus och allt. Bron på bilden torde vara den gamla bron över banvallen.



--------------------------------
Plats Musik Liv

Viking

Hej!

Tack för upplysningen om 647 då var det den vi fortsatte med sedan, för nästa bild åp rullen är på Östanå I i Norrtälje hamn.

Beträffande bron, så är det garanterat den gamla.

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Mikael T Nilsson

Citat från: Viking skrivet 08 juni 2009, 08:31:10 AM
Då dök det upp ännu ett foto från Rimbo. Denna gång i och för sig inte från Garaget, men den kan åtminstone hjälpa till att visa lite mer om vart garaget låg. Nämligen bakom det vänstra brofästet som syns i bakgrunden och rakt framför husgaveln som syns bortom brofästet.


Bussen på foto har linjenummer 647 skyltad, idag går ju den linjen till Norrtälje, men jag har för mig att den gick någon annanstans på den tiden. Någon som vet?

Hälsningar
//Viking

Tack för en mycket fin bild!


Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Viking

Hittade några bilder till från 1984.


Först själva garaget


Sedan 6036 utanför, den tidigare omtalade kiosken syns bakom bussen


och sist, i och för sig i Kårsta men med en Rimbobuss nämligen 6778

Hälsningar
//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Ersa

Citat från: Viking skrivet 18 september 2009, 18:46:40 PM

Sedan 6036 utanför, den tidigare omtalade kiosken syns bakom bussen

Trevligt. Denna bild går att ta även i nutid då alla hus på denna bild står kvar idag. Dock blir vinkeln (höjden) svår då fotoplatsen (viadukten) är riven. Fast med hjälp av någon mobil lyftanordning placerad på dagens p-plats torde mycket vara möjligt. ;)

Viking

Ser just nu att någon gång mellan 1982 och 1984 slutade man tydligen att klistra reklam på Rimbobussarna. KListrade man lokalt tidigare eller var det då att vagnarna var turlagda för besök i Åkerby för klistring?

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida