49:an i svensk parad på Lindhagensgatan

Startat av Mr G, 05 januari 2009, 14:10:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



Saab, Scania-Vabis och Volvo. Övriga får hålla sig i bakgrunden. Kan det bli bättre?
吉先生

JDS

Men är det inte en BMW där som tredje bil? Fast den är ju förstås i bakgrunden.

Helge Alared


Mr G

Jo, trean ser ut att vara en BMW, och tvåan är väl en VW? Fyran känner vi igen. Men femman är nog omöjligt att klura ut. Svensk dominans i allafall.
吉先生

Nico


Är väl nästan omöjligt att säga om det stämmer, men på något vis tycker jag att femman i fronten liknar en Renault 8. Känns något hög dock...
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

JDS

Citat från: Mr G skrivet 06 januari 2009, 11:39:08 AM
Jo, trean ser ut att vara en BMW, och tvåan är väl en VW? Fyran känner vi igen. Men femman är nog omöjligt att klura ut. Svensk dominans i allafall.

Jag trodde att tvåan också var en amazon men det är kanske en K70 eller vad de nu hette? Femman skulle kunna vara en Alfa Romeo eller en Fiat.

Muk


JDS

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 januari 2009, 12:26:21 PM
Lastbilen till höger om bussen är en Volvo medan den bortre lastbilen är en Scania :)

Ja, det konstaterade trådskaparen redan i det första inlägget. Hjälp oss i stället att klura ut identiteten på den femte parkerade bilen t v!

Muk

Femman skulle kunna vara en Simca. Scanialastbilen verkar vara en liftdumper och antagligen målad i Sellbergs färger.  :)

Niklas Bygdestam

#9
Citat från: Muk skrivet 06 januari 2009, 13:00:16 PM
Femman skulle kunna vara en Simca. Scanialastbilen verkar vara en liftdumper och antagligen målad i Sellbergs färger.  :)

Bil nummer 5 kan inte vara en Škoda då?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Cero

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 januari 2009, 13:07:04 PM
Bil nummer 5 kan inte vara en Škoda då?

Nej, det dröjde ännu många år innan Skoda blev så kantiga. De var fortfarande ganska runda och platta vid den här tiden. Jag skulle sätta min slant på att det är en liten Simca. Tycker den är för hög och smal för att vara en Renault.

K R

#11
Hej!
Jag tycker nog också att bil nummer 5 kan vara en Simca (1000, en s k "höfläkt").
Noterar även det gamla klassiska varumärket "Stockholmsbagarn" på husets hörn.
Ett företag som i den lokala distributionen av sina produkter, liksom systerföretaget Skogaholms bröd,
vid denna tid huvudsakligen använde lastbilar från Ford (D-serien, den s k Custom Caben).
mvh K R

Mats W

..... och i bakgrunden byggs nu en stor affärsgalleria där vi ska handla våra livsmedel från sommaren 2009