Anslutning till linje 18

Startat av Mr G, 04 oktober 2008, 21:28:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



Då kör jag vidare ett tag med min bussnummerstafett. Kanhända framkallar bilden minnen såväl bildliga som ljudliga hos någon gammal Buss-snackveteran. Vill minnas att jag hört någon ha åsikter om H34:ornas ljudnivå i den här backen.

Vad gäller rubriken så anspelar den på förekomsten av s k anslutningslinjer vid bildens tillkomst. Inför ankomst till varje station i tunnelbanan med anslutningslinjer räknades anslutningslinjerna upp av tunnelbaneföraren.

Hökarängen, anslutning till linje 182
Svedmyra, anslutning till linje 193
Alvik, anslutning till linje 110, 112, 113 och 114
o s v

Vill också minnas att även om en linje passerade en tunnelbanestation var det inte säkert att den räknades som anslutningslinje just där. Linje 71/171 t ex passerade ett antal t-banestationer, men den rabblades inte upp vid alla dessa, kanske inte vid någon om jag tänker efter. Kanske kom den aldrig att räknas som ansluningslinje ens. Och 144:an hade endast anslutning vid Fruängen, inte vid Skanstull eller Gullmarsplan.

Minnet är inte helt klart på den här punkten förvisso.
吉先生

Peter Rost

Fantastiskt! Massa minnen väcks såklart, särskilt Leylandmullret. Vi har väl just sväng in på Perstorpsvägen.

/Peter

Max W

Samma här. Det hände vid några tillfällen att vi körde linjemätning med Leyland. (Det var innan vi fick Tripmaster och således körde med färdskrivare som var specialgraderad).
Vi skojade om att man borde ha njurbälte på sig när man körde H34.

Kjell B

Hej !
Uräkra att jag tränger mig på i denna tråd.
Kan någon berätta för mig hur man infogar en bild i sitt meddelande.
kjell.b.blomberg@comhem.se


Mikael T Nilsson

Tusen tack för denna härliga nostalgibild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Björn Forslund

Ack ja...där har man åkt många gånger i en rytande Panther som sniglade sig uppför backen..

mjtag

#6
Citat från: Kjell B skrivet 05 oktober 2008, 16:21:19 PM
Hej !
Uräkra att jag tränger mig på i denna tråd.
Kan någon berätta för mig hur man infogar en bild i sitt meddelande.
kjell.b.blomberg@comhem.se


Hej, det är enkelt!

Börja med att ladda upp bilden på en hemsida eller bilduppladdningstjänst. Kopiera sedan bildadressen till textfältet när du skriver inlägg. T ex http://www.minhemsida/minbild Markera sedan hela adressen och klicka på infoga bild vilket är andra knappen från vänster på den undre raden ovan i inläggsrutan när du skriver inlägg. Har du gjort rätt ska bilden nu synas i inlägget. Vill du lägga in fler bilder i samma inlägg är det bara att upprepa instruktionerna ovan. Lycka till.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram