"Metro" 3/9 - 08 !!

Startat av at1981, 03 september 2008, 10:11:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!


Varför hänvisar SL till just linje 435 som går med väldigt fåtal turer per dag mellan Slussen - Hemmesta och omvänt?
435 går ju snabbare än buss 474, men 474 går ju betydligt oftare.

Jag avser SL:s hänvisning till hur de angett att man ska ta sig till Grisslinge havsbad som anges i SL-sidan i "Metro".

Korrekt information skulle ju däremot vara buss 433 - 440 samt buss 474 för jag tror inte folk åker mitt i natten med buss 492 för att bada och 432 går ju hur glest som helst till/från Slussen så dessa känns inte helt relevanta att ange i badsyfte.

Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Yujin Zhang

Tja...de som sitter och skriver för SL i Metro har ungefär lika mycket koll på SL trafiken som SL Kundtjänst har. Behöver jag säga mer?  :P

Karsten

Citat från: Yujin Zhang skrivet 03 september 2008, 16:20:23 PM
Tja...de som sitter och skriver för SL i Metro har ungefär lika mycket koll på SL trafiken som SL Kundtjänst har. Behöver jag säga mer?  :P

De behöver inte ha koll på SL-trafiken, men om de ska skriva något om rekommenderade resvägar bör de nog kolla med någon som har koll innan det trycks.

Yujin Zhang

Citat från: Karsten skrivet 03 september 2008, 16:30:16 PM
De behöver inte ha koll på SL-trafiken, men om de ska skriva något om rekommenderade resvägar bör de nog kolla med någon som har koll innan det trycks.

Ungefär som gången när jag fick svar från SL Kundtjänst att alla nya B9S kommer vara etanoldriven, efter ett påpekande från mig ang SLs uttalande att alla nya bussar skulle drivas på förnyelsebar bränsle (hittar inte pressmeddelandet/artikeln på SLs hemsida just nu).

HB

Citat från: Yujin Zhang skrivet 03 september 2008, 16:49:06 PM
Ungefär som gången när jag fick svar från SL Kundtjänst att alla nya B9S kommer vara etanoldriven, efter ett påpekande från mig ang SLs uttalande att alla nya bussar skulle drivas på förnyelsebar bränsle (hittar inte pressmeddelandet/artikeln på SLs hemsida just nu).

Som alltid finns det nog både kunniga, och mindre kunniga medarbetare även där, precis som i alla andra verksamheter och företag. Den värsta grodan var dock att man skulle åka linje 121 från Stora Mossen till Solviksbadet... Den linjen har inte gått på några år nu (fd ersättningstrafik för Nockebybanan). Eller att man skulle åka till Gålö för ett "snabbdopp" (citat från artikeln), en resa till Gålö kollektivt tar ju i princip hela dagen.

Karsten

Citat från: HB skrivet 03 september 2008, 17:35:01 PM
Som alltid finns det nog både kunniga, och mindre kunniga medarbetare även där, precis som i alla andra verksamheter och företag. Den värsta grodan var dock att man skulle åka linje 121 från Stora Mossen till Solviksbadet... Den linjen har inte gått på några år nu (fd ersättningstrafik för Nockebybanan). Eller att man skulle åka till Gålö för ett "snabbdopp" (citat från artikeln), en resa till Gålö kollektivt tar ju i princip hela dagen.

Jag misstänker att artikeln tidigare publicerats någon gång runt milieniumskiftet då Nockebybanan var avstängd. Det stämmer bättre med 435 också, som då gick med 30-minuterstrafik dagtid M-F. Idag går den bara 2 "ut-turer" och 5 "in-turer" i rusningsriktningen, det kan ju faktiskt passa för ett längre nattdopp. ;)

Yujin Zhang

CitatEller att man skulle åka till Gålö för ett "snabbdopp" (citat från artikeln), en resa till Gålö kollektivt tar ju i princip hela dagen.
Falsk marknadsföring? ;D

Simon Bertilsson

Citat från: HB skrivet 03 september 2008, 17:35:01 PM
Som alltid finns det nog både kunniga, och mindre kunniga medarbetare även där, precis som i alla andra verksamheter och företag. Den värsta grodan var dock att man skulle åka linje 121 från Stora Mossen till Solviksbadet... Den linjen har inte gått på några år nu (fd ersättningstrafik för Nockebybanan). Eller att man skulle åka till Gålö för ett "snabbdopp" (citat från artikeln), en resa till Gålö kollektivt tar ju i princip hela dagen.

Om nu resan tog lång tid, så gällde det ju att man tog ett snabbt dopp för att hinna med. Så nog har de rätt alltid! ;)

Fredde

Även jag fastnade för just detta med linje 435.

Du som vill läsa om detta kan klicka här: http://www.sl.se/upload/sl_i_metro/2008/SL-annons-sida_03september_LOW.pdf