SL linje 48

Startat av Anders Forsberg, 22 augusti 2008, 20:34:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Det kom en fråga om jag hade någon tabell på linje 48, vilket jag har några. Vi tar en som gällde från den 1 september 1975.





Så en bild med en Scania CR111M eller H59 på Stockholmska vid Slussen på väg mot Södersjukhuset.



Kan detta vara något herr Rost.

Anders F

Peter Rost

#1
Citat från: Anders Forsberg skrivet 22 augusti 2008, 20:34:28 PM
Det kom en fråga om jag hade någon tabell på linje 48, vilket jag har några. Vi tar en som gällde från den 1 september 1975.





Så en bild med en Scania CR111M eller H59 på Stockholmska vid Slussen på väg mot Södersjukhuset.



Kan detta vara något herr Rost.

Anders F

Absolut! :)

Tack  Anders.

/Peter

yngrot

Alltid trevligt med dina bilder och även gammla tidtabeller.. en liten undran bara har du hunnit med alla städer för det verkar nästan så med tanke på alla olika bilder du visar här. Det uppskattas mycket ska du veta. :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

621

Det står nattillägg - har SL alltså haft nattaxa och upphörde i så fall det?

JAB

Minns jag rätt var nattillägget två kuponger oavsett om man använde förköp, kort eller betalade kontant. men jag kommer inte ihåg när det togs bort. Det fanns också en "busspakettaxa" där kupongerna skulle stämplas och rivas så att de inte gick att användas av den som betalade för paketet som en vanlig bussbiljett sedan.

Nupski

Vacker häck på den Scanian.

Wetjo

Citat från: JAB skrivet 24 augusti 2008, 09:24:04 AM
Minns jag rätt var nattillägget två kuponger oavsett om man använde förköp, kort eller betalade kontant. men jag kommer inte ihåg när det togs bort.

Om jag inte minns fel, togs nattaxan bort -86. Orsaken var att skyddsombuden o fackombuden på SL krävde detta. Mycket bråk o stök under nattrafiken berodde på argumentation angående två extrakuponger.