Salig lördagsblandning

Startat av Anders Forsberg, 16 augusti 2008, 17:41:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Eftersom det tydligen uppskattades med en svartvit blandning av Scania CR-bussar slår jag till med några av samma busstyp men i färg, det är ju ändå lördag. Då kan man kosta på lite  ;D ::)

Anders Forsberg



Linköping med linje 2.



En annan östgötametropol, Norrköping sommaren 1980.



Halmstad med linje 3.



Så tar vi en för att bli vän med Stockholm. Linje 47 på Djurgården.




Mikael T Nilsson

Mycket trevlig blandning av CR111:or!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ove Bojarp

Härliga bilder, men en undran:
Vad kan den vita Van Hoolen på bild 1 ha
för reg.nr? Det ser ut att börja med ett H men jag är osäker.

Mikael T Nilsson

Citat från: Ove Bojarp skrivet 16 augusti 2008, 18:22:09 PM
Härliga bilder, men en undran:
Vad kan den vita Van Hoolen på bild 1 ha
för reg.nr? Det ser ut att börja med ett H men jag är osäker.



Kan det vara denna vagn eller en systervagn till denna? Skoltrafikskylten sitter dock på olika ställen, men bilderna är tagna vid olika tidpunkter.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ove Bojarp

#4
Med något bättre uttydning, tycker jag det står HYJ 101 på den Vita Van Hoolen nu,
i så fall är det Linköpings 128, Karossnr: 6392. Chnr: 7130 en Volvo B58. När ändrade
man Van Hool emblemet som sitter på den första bilden, till att bli det fyrkantiga som
finns på en del karosser från omkring den karossnr-serien?

Danne B.

Ahh... Underbara bilder! :) :) :)

//Danne


yngrot

Verkligen trevliga bilder... kul att se miljön runt hur den ser ut jämfört med idag... kläder exvis...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina