Ytterligare en godsbuss från Molde

Startat av Christian Ljunggren, 20 maj 2008, 09:06:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Ljunggren


Fd Agder Bilruter ScV B76/Knudsen, -67 i Molde 2008-05-09.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 20 maj 2008, 09:06:54 AM

Fd Agder Bilruter ScV B76/Knudsen, -67 i Molde 2008-05-09.


Trevligt. Denna buss fick priset för bästa godsrumsbuss ("kombinertbuss").
Bussen bakom är Kebbes gruvbuss Scania-Vabis B55 Hägglund från 1961.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Hans Fredriksson

Vad bra, men samtidgit så tråkigt att det delas ut priser till höger och vänster på veteranträffar till bästa. Vad som är bäst brukar vara det fordon som har högsta glansen. Som för tankarna till moderna dragracemonster på Mantorp.
I mina nostagliska tankar om 1950-60-talet så hade tunga fordon  kulörer utan djup med stenskott, dammiga och leriga. Och det pga andra typer av lacker och avsaknad av vägbeläggning.
Nej tacka vet jag Kebbes buss. Hoppas den inte kommer att förstöras med 2-komplack och glanswax.

Greger Larsson

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 20 maj 2008, 11:00:36 AM
Vad bra, men samtidgit så tråkigt att det delas ut priser till höger och vänster på veteranträffar till bästa. Vad som är bäst brukar vara det fordon som har högsta glansen. Som för tankarna till moderna dragracemonster på Mantorp.
I mina nostagliska tankar om 1950-60-talet så hade tunga fordon  kulörer utan djup med stenskott, dammiga och leriga. Och det pga andra typer av lacker och avsaknad av vägbeläggning.
Nej tacka vet jag Kebbes buss. Hoppas den inte kommer att förstöras med 2-komplack och glanswax.


Fredriksson, du känner väl till att Kebbes buss redan är förstörd med Skelleftebuss lack och storblommig klädsel på sofforna ;)
Dock skedde ju de här helgerånet(rånen) under bussens aktiva tid hos Bolidenbolaget. I original var bussen rödorange.
(I övrigt håller jag med)

/GL