Ett stort tack!

Startat av Stefan P, 23 april 2008, 12:28:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Ett stort tack till de som kom på iden om att ha busshistoriskt forum. Detta forum har gett mig nostalgiska kickar av inte denna världen.

Stefan P

Ivo

 ;D  Håller med dig Stefan. Denna sida med historia & bilder på äldrebussar är ett måste för mig.
Jag röstade för att det skulle bli så.  Hurra för gamla bussbilder.   :D
Ivo

Kinslayer

Jag kan bara hålla med! Detta är den roligaste avdelningen på hela snacket. Vilka minnen som kommer fram när man sjunker in i dom gamla bilderna..... 8)

Björn Forslund

Kul att ni gillar det hela! Det var nog Mr G:s hotelser om att inte lägga ut fler bilder om vi inte gjorde som han föreslog, som fick oss att tänka till! ;D
Kom igen nu Mr G, mera CF tack!

Martin Maltkvist

Citat från: Stefan P skrivet 23 april 2008, 12:28:31 PM
Hej

Ett stort tack till de som kom på iden om att ha busshistoriskt forum. Detta forum har gett mig nostalgiska kickar av inte denna världen.

Stefan P
Instämmer till fullo och jag vill rikta ett stort tack till bl.a. Ulf R och Anders som visat fina bilder från Eskilstunas förra tider.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

yngrot

Håller med om att detta är den bästa delen. Vilka minnen det dyker upp när man ser dessa fina gamla bilder :)  Tydligen finns där lite minne kvar iaf ;) vilket man inte alltid tror det gör... :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Forslund skrivet 23 april 2008, 21:35:17 PM
Kul att ni gillar det hela! Det var nog Mr G:s hotelser om att inte lägga ut fler bilder om vi inte gjorde som han föreslog, som fick oss att tänka till! ;D
Kom igen nu Mr G, mera CF tack!

Visst var det Mr G som tog initiativet till just Busshistoriskt forum. Men det var också Andreas Ljungqvist m fl som tog initiativet till omröstningen om ett trafikforum och skulle vi ändå inrätta en ny tavla så kunde vi ju lika väl inrätta två.
Det är ju bara att konstatera att Busshistoriskt forum har blivit en succé och också medfört att vi fått en del nya skribenter. Hoppas den goda stämningen som präglar den här tavlan blir kvar även framöver.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mr G



Jo jag minns att jag föreslog en historisk avdelning i Buss-snack. Att det samtidigt pågick en omröstning om att inrätta en "trafikavdelning" eller vad det var fråga om var jag inte alls medveten om. Det var nog tur att den diskussionen var aktuell just då eftersom jag fick klart avslag på min idé från Buss-snackledningen. Mothuggen var så kraftiga att jag gav upp, jag hade sagt mitt och kunde inte mer göra. Sen var det väl Björn som grep in och stödde min idé och så föddes till slut "Busshistoriskt forum".

Resultatet blev verkligen lyckat tycker jag. Nu är det lätt för mig att hitta de inlägg jag vill läsa. I tidigare Buss-snackavdelningen drunknade de historiska inläggen pga det enorma antalet inlägg som publiceras där.

Tyvärr har jag varit dålig på att publicera inlägg själv, men min scanner tycks ha gett upp. Vet inte om det är startmotorn som är paj, men den vägrar bara att gå igång. Jag har inte glömt min bussnummerstafett och kommer att köra vidare från nummer 7 så fort jag har scanner i trafik igen. Förresten är det någon som kan rekommendera en prisvärd filmscanner? Har en utrikes resa snart förestående så jag tänkte att jag kanske kunde hitta en scanner till ett bra pris där borta. Fast jag har ingen bra koll på vad jag borde köpa.

Blir väl tvungen att stilla Björns CF-hunger. Det får bli en garagebild till förrätt. Smög sig in nåt oönskat på tallriken ser jag, ber om ursäkt för det.
吉先生

Ola Almquist

Man tackar för initiativet. Nu finns det anledning till att besöka Buss-snack igen. Jag tyckte också att det intressanta drunknade i mängden inlägg. Återigen tack!

M.v.h.
Ola

Björn Forslund

Ett gäng CF infiltrerat av en BF med SKV-kaross är helt rätt!

Vad gäller scanner så kan jag rekommendera Epson Perfection 4490 Photo, klarar två sexbilders remsor, alt fyra dia eller mellanformat. Dammkorn fixar den också.

/Björn


Ingwar Åfeldt

Citat från: Björn Forslund skrivet 25 april 2008, 22:57:58 PM
Ett gäng CF infiltrerat av en BF med SKV-kaross är helt rätt!

Vad gäller scanner så kan jag rekommendera Epson Perfection 4490 Photo, klarar två sexbilders remsor, alt fyra dia eller mellanformat. Dammkorn fixar den också.

/Björn



Vill bara instämma, har samma scanner själv och jag är mycket nöjd med den.

M v h
Ingwar