Mr G:s bussnummerstafett - Linje 1

Startat av Mr G, 22 mars 2008, 20:52:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



Klart att det måste firas att Buss Snack har fått tillökning! Busshistoriskt forum har fått en flygande start och jag tror att det innebär att vi kommer att få se många intressanta bilder vad det lider när väl skokartongerna kommer fram ur garderoberna. Själv tänker jag starta en egen bussnummerstafett, vad det innebär kommer att visa sig så småningom. Jag vill inte lova någonting, men jag hoppas kunna hålla på ett tag iallafall. Turtätheten blir i bästa fall en daglig tur, men beroende på omständigheterna kan det bli både kortare och längre trafikuppehåll när man minst anar. Och så förseningar förstås, det hör väl ändå till bussvärlden. Idag startar vi således med bild nr 1, hämtad från Södertälje 1972 vill jag minnas och linje 1 med en egen produkt med kringelögon sett.
吉先生

HJP

Mycket snygg bild!
Hoppas stafetten fortsätter med lika fina ekipage  :)

HJP

Fredrik Klint

Snubben med schyssta brallor, vildvuxen frisyr och obligatoriska polisonger, är det dig han garvar åt?  ;D

K R

Hej!

Kul start på din stafett, Mr G!

Vagnen på bilden, H24 5453, är ju som bekant bevarad hos Svenska Spårvägssällskapet.
Efter genomförd renovering lackerad som den var under tiden i vänstertrafik,
d v s ljusare röd med dito rött tak samt vit snibb i fronten.

Länk nedan:

http://web.sparvagssallskapet.se/vagnhallen/buss.asp?id=39

mvh K R

Ersa

Åhå, då har man 998 inlägg kvar att se fram emot.  ;)

Mr G

CitatSnubben med schyssta brallor, vildvuxen frisyr och obligatoriska polisonger, är det dig han garvar åt? 

-Flabb flabb, vilken j***a knäppskalle som plåtar en buss. Nu går jag till Bristol Hotell och hämtar min Kromvicke.
吉先生

Mr G

CitatÅhå, då har man 998 inlägg kvar att se fram emot. 

Pust. Innan jag kommer till nummer 999 lär det dröja ett tag. En bild om dan, några break då och då lär bli dryga tre år. Nä, ingen aning just nu om hur långt det kommer att gå. Vi siktar väl på dussinet fullt först va?
吉先生