"Backaryd" Scania OmniExpress samt en Kutsenits [4 bilder]

Startat av Andreas Ljungqvist, 16 juni 2007, 22:05:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Jag tycker Omnin är väldigt häftig, framtiden har äntligen kommit till Sverige och tagit ett långt kliv framåt jämfört med lite äldre ''rymdskepp''.

Walter

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 juni 2007, 12:18:58 PM


Jag tycker den ser hemsk ut och hoppas istället att den blir ovanlig i Sverige. Skulle vara trist om de här tog över istället för de vackra Irizar :(


Jämfört med nya Volvo 9700 så är denna ljusår bakom, men det är ju förarmiljön och andra saker som borde avgöra till slut blir det ju ändå en prisfråga!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Andreas Ljungqvist

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 juni 2007, 12:18:58 PM


Jag tycker den ser hemsk ut och hoppas istället att den blir ovanlig i Sverige. Skulle vara trist om de här tog över istället för de vackra Irizar :(

Jo jag vet att du tycker det.. Den är inte ämnad att ta över som jag skrev tidigare då detta mer är en Expressbuss alá Volvo 9700... Men ful nej du.. Neoplan Rymdliner är ful men denna är vacker..


Andreas Ljungqvist

Citat
Vad är det för någon ötraf-lackad buss som speglar sig i rutorna på denna? Är det en av de nya 7500LA eller något ännu nyare?

Det är en VW från Blåklintbuss byggd av Kutsenits

Andreas Ljungqvist

Citat från: Walter skrivet 17 juni 2007, 15:12:48 PM

Jämfört med nya Volvo 9700 så är denna ljusår bakom, men det är ju förarmiljön och andra saker som borde avgöra till slut blir det ju ändå en prisfråga!

Jasså det tycker du?? På vilket sätt är den ljusår bakom?? Skulle vara intressant o höra din uppfattning.. Har du kört vagnen??  ???

OSkar000

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 17 juni 2007, 20:53:49 PM
Det är en VW från Blåklintbuss byggd av Kutsenits

Tack för upplysningarna. Om någon råkar ha en bild så vore det kul att se, trots att det är ett designmissfoster av den högre skalan.

Niklas Bygdestam

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 17 juni 2007, 19:27:30 PM
Jo jag vet att du tycker det.. Den är inte ämnad att ta över som jag skrev tidigare då detta mer är en Expressbuss alá Volvo 9700... Men ful nej du.. Neoplan Rymdliner är ful men denna är vacker..





Rymdskeppen Neoplan Starliner II tycker jag är en vacker buss
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bjalle

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 juni 2007, 22:26:45 PM


Rymdskeppen Neoplan Starliner II tycker jag är en vacker buss

Håller faktiskt med men trots det tycker jag denna OmniExpress är snygg

Jonas Sandqvist

Såja, jag tycker den är jättefin! Snygga bilder, Andreas  :)

Andreas Ljungqvist

Citat från: OSkar000 skrivet 17 juni 2007, 22:05:20 PM
Tack för upplysningarna. Om någon råkar ha en bild så vore det kul att se, trots att det är ett designmissfoster av den högre skalan.

Kolla här

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=1041.0