(https://i.postimg.cc/TYVS2zd2/21-5494-41-Linn-g-B.jpg)
CUR 214 - H24 5494
(https://i.postimg.cc/Vk4VnX03/21-5601-1-Ros-B.jpg)
CZN 881 - H30 5601
(https://i.postimg.cc/BnJzjmbT/22-5417-50-Cen-B.jpg)
CHA 677 - H23 5417
Tjusiga bilder.
Bilden på 5601 från Ropsten, måste ha tagits före 12 januari 1975, eftersom Lidingö som sista område i SL-trafiken, fick tresiffriga linjenummer i 200-serien efter detta datum.
Tack Hasse för dina trevliga Capitol-bilder.
Hasse, är ditt bildarkiv outömligt?
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Tack Hasse för fina bilder! Bonus för 5494 med Lidingös gula vagnsnummer kvar vid framdörren. Enligt trovärdig uppgift flyttades 5494 från Lidingö den 28 maj 1972 och dyker inte upp i trafik igen förrän tidigt 1974 vid Hornsberg. Stod 5494 även i malpåse i Hornsberg under senare delen av 1972 och hela 1973 kanske?
Enligt mina ursprungliga anteckningar ska 5494 ha ställts av i AGA först i februari 1974. Noterad som trafikvagn ännu i oktober -73. Har inga bilder som styrker detta, hade kanske inte full koll på Lidingö under 1973, inga bilder blev tagna där. Antecknade däremot att 5491 sågs på skroten 14.9.1973.
Vet mig ha visat en bild på 5494 på linje 56 i april -74.
Enligt boken "Södra Lidingöbanan"/Ankarberg, så ställdes Lidingös 7 kvarvarande H24 av i februari 1974, och ersattes av H59.
CitatEnligt boken "Södra Lidingöbanan"/Ankarberg, så ställdes Lidingös 7 kvarvarande H24 av i februari 1974, och ersattes av H59.
Se där, tackar! Och tack Hasse för kompletteringen om 5494. Då torde det röra sig just om vagnarna 5465, 5467, 5471, 5493, 5494, 5499 och 5503 som flyttades från Lidingö till Hornsberg 1974.