...kör H33 4290 som tur 2 på linje 54 förbi extratur 50 vid Hornstull som består av H23 5413.
Mr H
(http://i62.tinypic.com/34ez668.jpg)
H23, H33 o bubbla. Visst var det roligare förr. Fin bild!
Och högmastarmaturer modell "rymdskepp".
Regnskydd i korrugerad plåt...
Ja det var roligare förr...
Bara att hålla med föregående två talare!
Mr H
Instämmer
Citat från: Mr H skrivet 07 november 2014, 17:18:17 PM
...kör H33 4290 som tur 2 på linje 54 förbi extratur 50 vid Hornstull som består av H23 5413.
Mr H
****
Mycket trevligt! Speciellt H33, ses sällan på forumet - Tackar&Bockar!
Citat från: HJP skrivet 07 november 2014, 21:06:12 PM
****
Mycket trevligt! Speciellt H33, ses sällan på forumet - Tackar&Bockar!
Det fanns väl aldrig mer än 19 H33 i trafik samtidigt? En förstördes ju i en krock redan före Dagen H.
Talande bild!
Lite störande att extrabussen står avvaktande framför hållplatsstolpen. Men det fanns väl ingen annan möjlighet.
/Gunnar
Citat från: Björn Forslund skrivet 08 november 2014, 09:15:15 AM
Det fanns väl aldrig mer än 19 H33 i trafik samtidigt? En förstördes ju i en krock redan före Dagen H.
Ja fast inte samma! Vilken slamkrypare!
Överdelen på den först krockade gick ju sedan i trafik på nederdelen till en annan krockad (4290?)
Men nettotalet är ju givetvis 19!
Mr H
Citat från: Gunnar D skrivet 08 november 2014, 10:30:49 AM
Talande bild!
Lite störande att extrabussen står avvaktande framför hållplatsstolpen. Men det fanns väl ingen annan möjlighet.
/Gunnar
Nu är det möjligt att det blåser upp till en hållplatslägesdebatt typ Mälarhöjden men jag tror att extravagnarnas hållplatsläge var längre fram
(konstigt nog!) ungefär som jag står med ryggen mot den när jag tar bilden. Irriterande för när man kom upp från tunnelbanan så kunde man lätt missa att det stog en buss där (och var det en Capitol så var ju hela dagen sedan förstörd!) Egentligen så brukade väl extravagnarna också tidsreglera längre upp i backen i kurvan ner från Liljeholmsbron efter att ha gjort en (tiilåten)"rundpall" alternativt kommit från Nyboda? Kanske HJP kört e-vagnar från Nyboda och minns?
Mr H
Citat från: Mr H skrivet 08 november 2014, 10:51:40 AM
Egentligen så brukade väl extravagnarna också tidsreglera längre upp i backen i kurvan ner från Liljeholmsbron efter att ha gjort en (tiilåten)"rundpall" alternativt kommit från Nyboda? Kanske HJP kört e-vagnar från Nyboda och minns?
Mr H
****
Nej, när jag var i Nyboda, så minns jag att vi hade innerstadslinjerna 43 och 66. Båda trafikerades med H23. 54E har jag inget minne av, från den tiden, endast från tiden i Hornsberg.
Och trafikledningstornet till höger i bild hittar ni numera på halkbanan i Gillinge! Bra att veta den dag allt skall återskapas! Kan någon bara få fram en H33? :(
Citat från: Railmaster skrivet 08 november 2014, 15:28:19 PM
Och trafikledningstornet till höger i bild hittar ni numera på halkbanan i Gillinge! Bra att veta den dag allt skall återskapas! Kan någon bara få fram en H33? :(
****
Återskapas?! Då får man mycket att göra ;)
Alla H33 är skrotade :'(
.
Citat från: Mr H skrivet 08 november 2014, 10:46:47 AM
Ja fast inte samma! Vilken slamkrypare!
Överdelen på den först krockade gick ju sedan i trafik på nederdelen till en annan krockad (4290?)
Tror det var 4292.
Citat från: HJP skrivet 08 november 2014, 11:14:31 AM
****
Nej, när jag var i Nyboda, så minns jag att vi hade innerstadslinjerna 43 och 66. Båda trafikerades med H23. 54E har jag inget minne av, från den tiden, endast från tiden i Hornsberg.
När jag var i Nyboda 1971 vill jag minnas att jag körde linje 54E med sträckningen Hornstull-Fridhemsplan.
/Gunnar
Citat från: Railmaster skrivet 08 november 2014, 15:28:19 PM
Och trafikledningstornet till höger i bild hittar ni numera på halkbanan i Gillinge! Bra att veta den dag allt skall återskapas! Kan någon bara få fram en H33? :(
Denna H35:a är i.a.f. bevarad. www.svenskbusshistoria.se/go?id=45644
Citat från: zjbus skrivet 08 november 2014, 18:25:23 PM
Denna H35:a är i.a.f. bevarad. www.svenskbusshistoria.se/go?id=45644
H35 är inte H33!
Citat från: zjbus skrivet 08 november 2014, 20:21:36 PM
Nej men en dubbeldäckare i.a.f.
Det finns hela tre st H35 bevarade, men ingen H33! Sistnämnda var den snyggaste och är saknad.
Citat från: Björn Forslund skrivet 08 november 2014, 20:24:17 PM
Det finns hela tre st H35 bevarade, men ingen H33! Sistnämnda var den snyggaste och är saknad.
Hur var det med H31 då?
Citat från: zjbus skrivet 08 november 2014, 20:39:07 PM
Hur var det med H31 då?
H31 finns inte heller i sinnevärlden. optimalt hade ju varit om en av varje bevarats, och gärna en H28 också...
Citat från: Björn Forslund skrivet 08 november 2014, 21:01:20 PM
H31 finns inte heller i sinnevärlden. optimalt hade ju varit om en av varje bevarats, och gärna en H28 också...
H28, H31, H33 och H35 fanns det fler dubbeldäckare? Hur många tillverkades i respektive serie?
Citat från: zjbus skrivet 08 november 2014, 21:04:59 PM
H28, H31, H33 och H35 fanns det fler dubbeldäckare? Hur många tillverkades i respektive serie?
3, 20, 20 och 50