Lite bilder från Oktober månad

Startat av Umeå Bussar, 03 november 2019, 12:55:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Umeå Bussar

Här bjuder jag på några bilder från Oktober :)



Första bilden blir på Transdev 8004 som precis hade påbörjat linje 9 o lämnat första hållplatsen på Carlshöjd



Nästa bild blir på Transdev 8048 som stod vid Returbutiken o hade kort pause innan den skulle köra igång som linje 5 mot Ersmark



Transdev 8095 som håller på att lämna den tillfälliga vändplanen där bussarna stod förut medans de höll på bygga upp laddningstationerna för elbussarna. Men nu står de blå bussarna där för att inte hindra för elbussarna att ladda. Nu skulle den iallafall iväg till Marihems Centrum som linje 1



Transdev 8090 som precis svängde upp för Bärnstensvägen och körde som linje 9 denna dag, vilket är väldigt ovanligt. Körs ju antingen av Hybricons bussar eller 0070. Om man kolla på bilderna under så hade de till o med två st som var ute o körde dagen efter.



Transdev 8095 som kom körandes på Skravelsjövägen som linje 9 o det här är dagen efter den jag fotade 8090. Förstod att det måste vara något fel med Hybricons ledvagnar eftersom dessa B9S brukar väldigt sällan hoppa in på linje 9



Transdev 8094 som precis lämnade hållplatsen Församlingsgården o körde också som linje 9 samma dag som 8095 gjorde det. Tyckter själv det var kul med B9S på linje 9 för fick senare åka hem med en sån kan inte klaga på den :)



Transdev 8117 som kommer körandes på Skolgatan som linje 8 mot Tomtebo Via Ålidhem



Sista bilden blir på Transdev 8067 som svänger mot Nytorgsgatan som linje 2 mot Ersbodas Handelsområde


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ulf Berlin

Trevliga miljöbilder med både gula löv och snö :)
Märklig dubbelnumrering på 8094 ???/Ulf

Lulebussen

Det verkar inte vara så noga var man sätter inventarienumret heller. 8090 har på höger sida och 8095 på vänster.

zjbus

Citat från: Lulebussen skrivet 03 november 2019, 16:38:48 PM
Det verkar inte vara så noga var man sätter inventarienumret heller. 8090 har på höger sida och 8095 på vänster.
Det verkar som du förväxlade dom två  ;)

Lulebussen

Beror på vilket håll man kollar från.  ;)

zjbus

Citat från: Lulebussen skrivet 03 november 2019, 17:21:32 PM
Beror på vilket håll man kollar från.  ;)
Förarsidan är på vänster sida.

Lulebussen


zjbus

Citat från: Lulebussen skrivet 03 november 2019, 17:53:42 PM
Okej, okej, jag ger mig.  :)
Det är ok men det är ju en salig blandning på placeringarna, vä., hö., över och under strålkastarna, på 8117 kunde de väl valt samma placering som på 8067 och som tidigare påpekat 8094 ser ju bedrövlig ut.

Umeå Bussar

Citat från: zjbus skrivet 03 november 2019, 18:14:05 PM
Det är ok men det är ju en salig blandning på placeringarna, vä., hö., över och under strålkastarna, på 8117 kunde de väl valt samma placering som på 8067 och som tidigare påpekat 8094 ser ju bedrövlig ut.

Jo placeringen av inv nr har alltid varit lite här o där. På Transdev 8088 när den körde här i Umeå så hade den på båda sidorna :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Lulebussen


Umeå Bussar

Citat från: Lulebussen skrivet 03 november 2019, 22:15:48 PM
... fast med olika typsnitt.  ;D
Hahaha precis, tror väll att de inte har något riktigt krav på hur eller vart de ska vara. Bara man kan se var för inv nr det är så är det bra :P

VincentJkpg

Bättre det här än Keolis genidrag att sätta inventarienummer på destinationsskylten på alla nya bussar i Jönköping...

AL

Citat från: Umeå Bussar skrivet 03 november 2019, 12:55:26 PM
Här bjuder jag på några bilder från Oktober :)



Första bilden blir på Transdev 8004 som precis hade påbörjat linje 9 o lämnat första hållplatsen på Carlshöjd


En sån fruktansvärt ful skapelse... ser å ena sidan ut som en ombyggd f d möbelflyttbuss, men å andra sidan som en f d tvåvåningsbuss som fått övervåningen avkapad a'la lågbudget...

VincentJkpg

Hybricon lär nog aldrig vinna många priser med den där designen men tycker de ser helt OK ut. VDL bussarna är bra mycket snyggare

Fredrik Gelin

Hur har det gått för Hybricon efter leveranserna till Umeå, det blev väl ingen leverans till Skellefteå?
Jag tycker det verkar som om det finns en stor efterfrågan på elbussar men att Hybricon som väl hade ekonomiska problem för en tid sedan inte alls verkar vara på banan så att säga.
Ett kvartalsresultat på minus drygt fem miljoner låter inte så lovande med ett börsvärde på knappt 30 miljoner?

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk