Västerås + en fråga

Startat av Anders Forsberg, 07 april 2008, 14:52:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Stora Gatan i Västerås med några Scaniabussar.

En fråga vad eller var fixar man så man kan visa fler bilder i detta forum. En bekant fixade något som heter FTP Commander. Men som några märker måste jag plocka bort bilder för att visa nya. Hur gör Ni ? Vad skaffar man och var ? Enkelt eller krångligt ???? Alla råd mottages tacksamt.

Hur gör man ?

Anders F




Stefan P

Hej

Trevliga bilder. När är bilderna tagna, är inte undre bilden tagen på Vasagatan?

mvh Stefan P

Anders Forsberg

Båda bilderna är nog från 1979.

Anders

Johnny E

Trevligt med äldre Västerås-bilder!!

Citat
... är inte undre bilden tagen på Vasagatan?

Jo det stämmer - på busshållplatsen framför EPA/Tempo/Åhléns-huset (numera Centra-gallerian). Den busshållplatsen finns inte längre.
/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Ulf Broman

Citat från: Anders Forsberg skrivet 07 april 2008, 14:52:25 PM

En fråga vad eller var fixar man så man kan visa fler bilder i detta forum. En bekant fixade något som heter FTP Commander. Men som några märker måste jag plocka bort bilder för att visa nya. Hur gör Ni ? Vad skaffar man och var ? Enkelt eller krångligt ???? Alla råd mottages tacksamt.

Hur gör man ?

Anders F

Det första är ju att kolla hur mycket Du kan lagra på de hemsidor du har hos Telia (verkar det vara om jag fattar URL-en rätt). Hos min leverantör kan man ha upptill 5 utrymmen på vardera 20 Mbyte (och det blir nog 500 bilder av det). Enda haken är att man måste registrera 5 olika användarid. Men, det lilla besväret är det ju värt.

Nästa alternativ är förstås att betala mer för större utrymme, eller hitta någon gratis-site som ger större. Men, det kan andra berätta mer om.

Mattias

Citat från: Anders Forsberg skrivet 07 april 2008, 14:52:25 PM
Stora Gatan i Västerås med några Scaniabussar.

En fråga vad eller var fixar man så man kan visa fler bilder i detta forum. En bekant fixade något som heter FTP Commander. Men som några märker måste jag plocka bort bilder för att visa nya. Hur gör Ni ? Vad skaffar man och var ? Enkelt eller krångligt ???? Alla råd mottages tacksamt.

Hur gör man ?

Anders F





Hallå Anders!
Först vill jag tacka å det ödmjukaste för dessa fantastiska bilder du sedan den här "historiska avdelningen" på Buss Snack föddes, delger oss! Enormt trevligt, framför allt med alla dessa bilder på olika CR bussar! Magnifico! Men tyvärr har jag nog missat en del bilder som du skriver dessvärre plockat bort :'(

Sedan var ju det här med bildutrymme, undertecknad är av naturen lat, har tex ännu inte lagt över min hemsida, (som idag ligger på något gratis webhotell med nackdelen att reklam dyker upp titt som tätt samt att bildlänkning ej är möjlig >:()till min internetleverantör trots att jag haft tanken att göra det i ett antal år nu 8).Men men, det kanske kommer.
Bland annat Patrik här på forumet tillhandahåller drygt 12 MB fritt utrymme per användare att förfoga över till bildvisning, det är väldigt uppskattat av mig med flera, och mycket enkelt och lättöverskådligt att ladda upp bilder där för visning i tex Buss Snack. Bara att skaffa ett användarnamn samt lösen, tänka på att dock ej ha bokstäverna Å, Ä eller Ö i filnamnet på bilden man vill ladda upp, så funkar det klockrent.

Patriks fria bilduppladdningssida finns här:

www.phbuss.se/upl

Mvh Mattias
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

v-aros

Hej!
Äntligen lite härliga Västerås-bilder! :P
Hur länge var VL,s första 111:or helblå? (Inv.nr 150-159) Minns bara att dom var blå-vita.
Hoppas på mer VL bilder (kanske nån CF?)

Mvh v-aros

Anders Forsberg

Det är bara att buga och tacka Mattias. Jag testade Patriks Webb tjänst och det fungerar bra.

Tack

Anders