Huvudmeny

Senaste inlägg

#31
Bussnack / SV: Bergkvarabuss
Senaste inlägg av buskörare - 06 maj 2024, 09:57:15 AM
Stockholms spårvägar ägs väl av Bergkvara med. De har ju några bussar åtminstone 😇
#32
Bussnack / Bergkvarabuss
Senaste inlägg av Peter Öden - 06 maj 2024, 09:36:57 AM
Hej !

Känner någon till vilken verksamhet bolaget har i Stockholmsområdet ?
Nu bortser jag från Traveller som ägs av dem. Vidare har bolaget börjat
köra där tidigare Molkombuss körde. Finns det något samband på någotvis
och känner någon till något mer hur det förhåller sig ?

Mvh
Peter Ö
#33
De invändiga skyltarna var 65/66 resp 65E/66E. De utvändiga borde väl varit likartade.

/Gunnar
#34
Ja, det var ju rätt krångligt att skylta om. Fast på insticksplåtarna har jag för mig att det stod 65 resp 65E på var sin sida, så det borde väl ha gått där åtminstone. Capitoler däremot skyltade man nog korrekt för det mesta.
#35


Möjligen satt det en sådan invändigt.
Tror aldrig jag sett "65E" i nummerkrukan men det måste förstås ha förekommit tidigare.

/Gunnar
#36
Stort tack för ditt trevliga foto, extra plus för Amazonen.
#37


En H34 på linje 193 svänger in på Sjättenovembervägen på sin färd mot Spadvägen eller Bredäng.
#38
Bussnack / SV: Stadstrafiken i Mariestad....
Senaste inlägg av Ulf Berlin - 05 maj 2024, 12:00:40 PM
Tack för svaren.
Hade för mig att ConnectBus körde ett tag här.
Ska kolla nästa gång ang 3740 ;) /Ulf
#39
Husen intill Älvsjövägen är rivna här sen flera år tillbaka, så den som åker dit för att leta upp samma bildvinkel kan lätt gå bet. Vagnen går f ö på 65E, men mot slutet slutade man ofta med att skylta korrekt. Här någonstans började Sveriges förfall.
#40
Busstrafik / SV: Förslag till nytt linjenät...
Senaste inlägg av toddetoddelito - 05 maj 2024, 10:07:03 AM
I en insändare till UNT (osäker på om insändare brukar vara låsta eller inte), skriver Jenny Lundström som är ordförande i trafik- och samhällsutvecklingsnämnden (Region Uppsala) att förslaget inte blir verklighet. Utfallet från den enkät som gjordes angående förslaget blev att 76% ansåg att förslaget försämrade kollektivtrafiken, och 64% svarade också att de skulle resa mindre kollektivt jämfört med nuvarande trafikupplägg.

Också den sida som beskrev upplägget på ULs hemsida har uppdaterats, och bekräftar att förslaget inte längre är aktuellt.

Ändå lite fint att se, att Region Uppsala tar hänsyn till den negativa kritiken som uppstod angående förslaget. Min känsla är att åtminstone Trafikförvaltningen i Region Stockholm generellt kör över sådant, såvida det inte orsakar några större medierubriker (som exempelvis 76ans föreslagna kapning för ett par år sedan). Men som sagt, är mer en känsla än något jag har belägg för att det är så. Finns säkert massa faktorer och skillnader som jag i egenskap av lekman missar, så upplys gärna mig om det är så (uppskattar att lära mig om sådana här saker :) )