"Nytt" till Nobina Lund och Malmö

Startat av Bese001, 08 januari 2024, 16:35:26 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bese001

Hej,
Ser på SBH att Nobina Lund fått 4 begagnade Scanior som senast tydligen var inlånade till Gotland.
Vagnsnr 1132-1135!
I vagnsnrordn: SRK562, AZM059, ROG922 och KJP917.

Även två Mercedes 315 cdi till Malmö noterades:
4640: POP17G och 4641: UFD89Z

Gano

Kan tilläggas att dessa Citywide rullade på Österlen för Transdev fram till för ett år sedan. Har dock en källa som hävdar att dessa ska till Helsingborg om drygt en vecka trots att de är skrivna i Lund. Kan ej bekräfta det.

Bussmicke

Mycket trevligt, är det tillfälliga bussar eller permanent?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Känns (men vet alltså inte) som en nödlösning för att tävla det akuta behovet. Bärgas många Solaris numera. 
Dessa bussar har några år och mil på sig för att vara en långsiktig lösning.
 
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Någon som vet vad de två Sprinterna ska användas till? Är de Nobina vita eller Skånetrafiken gröna?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bese001

Hej,
Mercorna är vita enligt bilregistret.
Ser även att, 9378 BPF570, en Norgeimporterad Iveco Daily 2012, ställts av och skrivits på Fleet. Tror att den använts till personaltransporter?
Så dessa är månne ersättare?

Walter

9378 har använts för personaltransporter och även en Mercedes stadsbuss i 36 eller 79- serien brukar också vara tursatt på det. Så dessa kan bara ersättare för 9378 och att få loss stadsbussen till vanlig linjetrafik.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Min källa tycks ha haft rätt. 1132-1135 är numera skrivna hos Nobina Helsingborg. Sades dessutom att de skulle sättas i trafik inom kort.

Buss_Lund

#8
Ska dessa fd transdev vagnar ersätta några äldre Scanior från 2012 eller utökad?

Gano

Spontan gissning. Fyra Citywide (diesel) ersätter fyra Omnilink (gas) som går till Lund för att stärka upp trafiken där. Då de två korta Volvo 8900 som stationerades i Lund för ett år sedan flyttat upp till Helsingborg misstänker jag att man enbart vill ha gas i Lund, medan att ha både gas och dieselbussar fungerar i Helsingborg.

Filip S

7479, 7502 och 7529 registrerade på Lund sedan 2023-12-20.

Buss_Lund

Jag har sett 7482 på 166an nästan varje dag sen september 2023 även 7475 vet inte om det är tillbaka till Helsingborg igen.

Mattias Petersson

Har sätt Scania Citywide på linje 240 idag går en till Svalöv just nu.
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Hasse L


1132 i Helsingborg

Såg dessutom 1135 på SkE11 och kanske någon mer...

Mattias Petersson

Ser dom ofta på linje 240 2-3 stycken. Just den bussen fick jag bild på i Okt i Lund gick som Tåg buss då såg den bättre ut.
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/