Huvudmeny

Till Gränna...

Startat av Ulf Berlin, 25 juni 2023, 19:07:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...åker man med JLT och dess utövare Carlsteins busstrafik och här kommer några bilder tagna 19 juni i år:

Här kommer deras 3202 mot Jönköping via lokalvägen

3217 ska köra mot Tranås

OBS denna skylt på väggen vid hpl Brahegatan som kan vara original? :)

Linjerna vänder nere vid hamnen med vägfärjorna till Visingsö och här lämnar 3204 mot Jönköping

Färjelinjen trafikeras av Braheborg(t v mot Gränna)och Ebba Brahe och här möts dom mellan Visingsö-Gränna dagen innan.


På Visingsö trafikeras JLT linje 126"Öasvängen"med denna buss,DRR 790,som ägs av en privatperson i Vaggeryd(enl SBH)

En miljöbild med det som Gränna är mest känt för :)
Åk gärna dit och besök denna mycket trevliga stad :D /Ulf






Bernt Talbrant

Citat från: Ulf Berlin skrivet 25 juni 2023, 19:07:29 PMPå Visingsö trafikeras JLT linje 126"Öasvängen"med denna buss,DRR 790,som ägs av en privatperson i Vaggeryd(enl SBH)

Nja, den tillhörde tidigare bussbolaget Thomas Kimmehed AB i Vaggeryd. Sedan sista augusti 2022 tillhör den Flexbuss.

Ulf Berlin

Tack för detta Bernt./Ulf

Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 25 juni 2023, 19:07:29 PM
OBS denna skylt på väggen vid hpl Brahegatan som kan vara original? :)


Denna skylt har jag inte sett tidigare, Är det nära Polkagriskokeriet?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Precis.
Den syns tydligt på bilden med 121an och ligger ett par karter söderom(till vänster om)kokeriet på bilden.

På Visingsö kan man även åka de hästdragna"Remmalagen"...




...och även"Visingsötåget"..

...som säkerligen är detta som stod i Gränna hamn när jag var där./Ulf

Elias Karlsson

Trevligt med bilder på bussar jag kör om dagarna i en ort som är vardag för mig! :)
"Omnibuss"-skylten vid hållplats Brahegatan har suttit där så länge jag kan minnas.

Ulf Berlin

Varsågod.
För vissa är saker vardagsmat,men för andra värdefulla nyheter ;)
(Avundas dig inte att köra på Brahegatan nu i semestertider...)/Ulf

Elias Karlsson

Det gällar att ha tungan rätt i mun när man tar sig genom Brahegatan i dessa tider... Men än sålänge har det funkat bra denna sommar ;)