Udda fåglar i Helsingborg

Startat av Gano, 27 september 2020, 19:30:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Under två månader (September och oktober) ersätts tågen på Rååbanan med buss, vilket gör att udda fordon går att skåda i Helsingborg. Udda på så vis att man inte ser de i stan i vanliga fall. Transdev, Sundspärlans buss, Limmareds buss med flera ersätter tågen.


Transdev 4466 ankommande Helsingborg fjärrbussterminalen från Eslöv. Nu under hösten är det fullt upp i fjärrbussterminalen då tågersättningsbussarna ska samsas med samtliga regionbussar som avgår därifrån då den ordinarie bussterminalen är uppriven för renovering. Fjärrbussarna har då fått flytta till Hamntorget.


Den gamla godingen Transdev 3724 lämnar Helsingborg C för en 80 minuters tur mot Eslöv via mellanstationer. Sist Volvo 8700 gick att skådas i Helsingborg var för drygt fem år sedan.


Transdev 6204 avgår liksom 3724 Helsingborg C på väg mot Eslöv via mellanstationer. Solaris går visserligen att skåda i Helsingborg dagligen, men de Solarisarna tillhör ej Transdev.


Sist men inte minst Transdev 3132 med samma destination som föregående bussar. Tyvärr kom en skrotig MAN ivägen.  ;)

Bussmicke

3724 verkar envist hålla sig kvar i Skåne medan de 37xx, låga nummer, som kom från Östergötland hade väldigt bråttom bort från Skåne...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Citat från: Gano skrivet 27 september 2020, 19:30:03 PM

Transdev 6204 avgår liksom 3724 Helsingborg C på väg mot Eslöv via mellanstationer. Solaris går visserligen att skåda i Helsingborg dagligen, men de Solarisarna tillhör ej Transdev.

Snygg och tydlig skyltning!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Gano

Citat från: Bussmicke skrivet 28 september 2020, 00:16:55 AM
3724 verkar envist hålla sig kvar i Skåne medan de 37xx, låga nummer, som kom från Östergötland hade väldigt bråttom bort från Skåne...

Såvitt jag vet är 3724 tillsammans med 3725 och 3726 de enda som är kvar i Skåne. 3724 har länge varit reservbuss hos Transdev i Malmö, medan resterande rullar på Österlen.

Gano

Citat från: Carl Eric skrivet 28 september 2020, 11:27:00 AM
Snygg och tydlig skyltning!

Jag kan bara instämma. Annars är det ofta pappersskyltar som gäller när det är tågersättning.