60 talsvagnar rullar i göteborg

Startat av jocke, 16 februari 2009, 17:31:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

IngemarJ

Hej!

De äldre vagnarna rullar ju varje dag annars också, enda skillnaden är att det idag har gått singelvagnar och det därigenom har gått tåg utan biljettmaskin och försäljningsmöjlighet.

Hälsar

Ingemar

Cero

Det är ju inte helt ovanligt att nya spårfordon drabbas av diverse barnsjukdomar, men nog känns det som att M32:orna inte är någon speciell succé. Lite förvånande att man köpte dessa eftersom Ansaldo har ett antal mindre lyckade affärer bakom sig, varav den ena så nära som i Oslo. Boston skickade ju till och med tillbaka sina vagnar. Lite referenstagning kanske hade varit på sin plats. Sedan finns ju två andra moderna spårvagnstyper i landet och åtminstone A32:orna har ju fungerat betydligt bättre. Hur det är med Norrköpings vagnar har jag inte koll på men avsaknaden av rapportering i media torde väl vara ett gott tecken. Så man kan ju fundera på hur man tänkte i Götet, speciellt som man tänker köpa flera.

Ersa

Jämför med SL:s pendeltåg där man mer än gärna skyllde alla fel på den gamla modellen X1, trots att felen oftast bestod av barnsjukdomar på den nya modellen X60.

I Göteborg är man lite mer ärlig. :)

Nupski

Citat från: Cero skrivet 16 februari 2009, 19:40:20 PM
Det är ju inte helt ovanligt att nya spårfordon drabbas av diverse barnsjukdomar, men nog känns det som att M32:orna inte är någon speciell succé. Lite förvånande att man köpte dessa eftersom Ansaldo har ett antal mindre lyckade affärer bakom sig, varav den ena så nära som i Oslo. Boston skickade ju till och med tillbaka sina vagnar. Lite referenstagning kanske hade varit på sin plats. Sedan finns ju två andra moderna spårvagnstyper i landet och åtminstone A32:orna har ju fungerat betydligt bättre. Hur det är med Norrköpings vagnar har jag inte koll på men avsaknaden av rapportering i media torde väl vara ett gott tecken. Så man kan ju fundera på hur man tänkte i Götet, speciellt som man tänker köpa flera.

A32 klarar inte alla kurvradier i stan. Politikerna i den här stan vet alltid bäst enligt dem var vagnen från Ansaldo bäst. Kostade 17miljoner per vagn enligt ursprungsofferten, undrar vad slutnotan hamnar på.

Brollan

Ett axplock från dagen med flera s.k. enkelpedaler framför allt på linje 2,3,5,10.





M32 får tillsvidare bara användas för utbildning samt vagntransporter.

Nupski

Vackert med singelkometer  ;D stod och kikade på singlar på linje 11 mot Bergsjön i eftermiddags de var mer än knôfulla.

Mattias Andersson


Trevligt trevligt!

Stan fungerar f-n så mycke bättre nu utan 32:orna ;D

Perfekt med singelvagn med..

IngemarJ

Hej!

Dessutom är det trevligt att plötsligt kunna resa med M 28 som singel och då de som brukar gå som vagn 2.

Hälsar

Ingemar

Nupski



Här är änna knôfullt, folk står som packade sillar på denna singelkomet mot Bergsjön.