Roliga bilnummer.. (Utmaning)

Startat av Bussmicke, 19 juli 2008, 22:33:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wolfie

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 06 augusti 2008, 23:54:48 PM
Trevligt. Jag älskar rundturståg. Men har har nog någon varit uppe med en tårta på registreringskontoret för att få just detta regnummer på det spårvagnsliknande fordonet. TR är ju givet för Trier - men resten.



I Tyskland kan man få speciella skyltar precis som i Sverige, med det undantaget att de inte får ha vilka kombinationer som helst, det måste vara områdesbokstäver först, sen 1-3 bokstäver och sen 1-4 siffror (Tror också att det finns någon form av max, typ max 6 tecken sammanlagt eller så). Jag känner några som fick sina initialer i registereringsskylten och årtalet de gifte sig. Bilen fick de i brollpspresent.
Så dessa lite speciella regplåtar från Tyskland har man antagligen betalat fint för.

Camilla

Citat från: Åke Tråk skrivet 07 augusti 2008, 02:29:43 AM
Är GAY förbjudet på bilar i polen? I Sverige är det iaf det
Jag viste inte att GAY var förbjudet i sverige.
Om  GAY är förbjudet hur kan då en bil ha GAY på plåten?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Milla skrivet 07 augusti 2008, 12:44:44 PM
Jag viste inte att GAY var förbjudet i sverige.
Om  GAY är förbjudet hur kan då en bil ha GAY på plåten?

Förbudet har kommit i efterhand. Bilar som redan har fått GAY på nummerplåten får behålla det om inte ägaren begär något annat.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Simon Bertilsson

För er som är bevandrade i spårvidder för järnväg, och smalspåriga museibanor så såg körde idag en bil med 891, och kort därefter en annan med ULJ om mig på E22. ;)

ULJ är alltså Uppsala Lenna Järnväg, som har spårviden 891 mm.

Mange_buss

Har sett en SSS 999

Sedan har jag också sett en TOPLEZZ

Mange_buss

Såg tre bilar bredvid varandra med SJJ

Simon Bertilsson


henrik_l

#37
Tyvärr har man ju inte alltid kameran med sig i rätt ögonblick men har sett två bilar efter varandra som blev kul... "BYT" samt "FRU"  ;D
Har sett en BMW här jag bor som har reg nr "BMW"

Vi hade en tidningsbil tidigare som hade "SMP ... " (SMP = smålandsposten ,lokal tidning här) Rätt passande.


henrik_l

Min specialskylt på min terränghjuling är gårdsnamnet! (Orginalskylten finns på fordonet så det är lagligt!)

buss-tobbe

Såg en bil häromdagen som hade DHL

a32

#40
Citat från: Bussmicke skrivet 19 juli 2008, 22:33:40 PM
Utmanar gänget med bilder på roliga reg.nr.
Inleder med denna.



Den här ser man nästan varje dag när man kör mellan ALL och KLV på 12:an... den satt på en gammal 245.a förr.
OK ska väl skriva klartext då, Allèparken och Klövervägens hållplatser på Nockebybanan.

/a32   ;)

Ersa

Bilar med bokstäverna RAT på skylten har jag sett på många håll, men inte ännu i Jämtland. Kan ju bero på att "rat" betyder "skräp" i denna landsdel.

Ersa

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 07 augusti 2008, 18:05:41 PM
För er som är bevandrade i spårvidder för järnväg, och smalspåriga museibanor så såg körde idag en bil med 891, och kort därefter en annan med ULJ om mig på E22. ;)

ULJ är alltså Uppsala Lenna Järnväg, som har spårviden 891 mm.

Jag mötte SRJ891 i Umeå. Den borde passat som Roslagstågs firmabil.

SRJ = Stockholm Roslagens Järnvägar (numera Roslagsbanan)
891 = Spårvidden i mm på ovan nämnda banor

Carl W

Citat från: Mange_buss skrivet 07 augusti 2008, 20:53:15 PM
Såg tre bilar bredvid varandra med SJJ

Var det nya bilar hos en bilfirma, eller?

Mange_buss

Citat från: Carl W skrivet 16 augusti 2008, 12:22:26 PM
Var det nya bilar hos en bilfirma, eller?

Nej i trafik...
Någonstans i centrala stockholm, är inte så haj på vägarna i huvudstan