FACC TPF517 - Inv nr?

Startat av Fredrik Gelin, 04 juni 2023, 22:26:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin


Jag hittade en bild på en Volvo 9900 som jag tagit på Kungsbron i Stockholm 29/4-05.
På bilden verkar bussen vara avstrajpad då man ser rester i lacken efter Charter medan Flygbussloggan sitter kvar.
När jag tittar i SBH står det dock att FAC förvärvade bussen från Volvo först 25/10-05 vilket inte riktigt går ihop med bilden på bussen eftersom det snarare verkar som om bussen är på väg bort från FACC redan vid fototillfället 29/4-05.
Enligt SBH hade bussen heller inget inventarienummer hos FAC och det står mycket riktigt inget på min bild heller, men hann bussen ändå få något sådant innan den vandrade vidare till nästa ägare som enligt SBH var Trygg Hansa ett knappt år senare?

Måns Johannesson

Står som nummer 900 i min lista med noteringen 'lånebuss'. Kanske kan vara så att den varit inlånad i flera omgångar?

/Måns

Fredrik Gelin

Tack för det Måns!

Som kuriosa kan det nämnas att bussen fortfarande är i livet,  men numera registrerad som personbil.
Jag misstänker med tanke på nuvarande ägare att den används som turnébuss för Lasse Stefanz.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bernt Talbrant

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 05 juni 2023, 09:16:07 AMTack för det Måns!

Som kuriosa kan det nämnas att bussen fortfarande är i livet,  men numera registrerad som personbil.
Jag misstänker med tanke på nuvarande ägare att den används som turnébuss för Lasse Stefanz.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk



Det stämmer bra, finns flera bilder om man googlar. Den har nu personlig skylt "LS TOUR".

Peter Elmheden

Den bussen har varit på "tapeten" förut. Den var ju bla med i bussolyckan vid Arboga.

https://forum.omnibuss.se/index.php?topic=70390.msg491805#msg491805