Nytt till Connect Bus Sjuhärad [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 10 april 2020, 12:15:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

Kjellgren och dess efterföljare kör normalt till Falköping och åter. Vad jag fått reda på så har det i varje fall körts ända från Kinna till Falköping. I dag 11/7 var det en av de äldre som gick på 320.

Bussmicke

Kjellgren/Flexbuss kör till december i Tranemo
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Undrar varför Connect märker o målar om Flexbussar redan nu...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

Jag tror det är Borås (Last-)Bil AB som målat om de tre styck som går Kinna-Tranemo-Falköping. Det går ju andra bussar också och de är fortfarande inte ändrade vad gäller märkning och målning.
Man kan säga att det finns en enkel förklaring såsom att det finns kapacitet att måla om under sommaren. Då är ju några av bussarna i skoltrafik avställda.
En liten krångligare förklaring finns också. Men den kanske flera också vet. De kan vara lämnade i byte mot nyare bussar. Det är vanligt vis köp av bussar att återförsäljare tar emot bussar i inbyte och sedan hyr ut dem till den som bytt in dem. 

yngrot

VY/Nettbuss var visst inte glada över att fd Kjellgrens  blev omålade . Dock blir inte fler omålade..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

De tillhör ju fortfarande Flexbuss och jag sorterar dem därefter.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.